Inte hälsa på nazister

Tillägnad vår saknade medlem varjag
Skriv svar
Användarvisningsbild
Markus Holst
C Skalman
Inlägg: 17101
Blev medlem: 4 september 2006, 15:28
Ort: Västergötland
Kontakt:

Inte hälsa på nazister

Inlägg av Markus Holst » 2 juni 2026, 22:07

På Facebook har det börjat dyka upp rätt välarbetade berättelser om7 andra världskriget slutskede. En av dessa berättar om hur Eisenhover, efter att ha besökt sitt första koncentrationsläger, förbjö armén att hälsa på nazistiska officerare. Man fick inte ens besvara en hälsning. Syftet med detta verkar ha varit att få nazisterna att kliva ner från sina höga hästar, mm.

Finns det någon sanning i detta?

Skriv svar