Skulle bokstavligt talat kunna skriva en roman rakt upp och ned om ämnet, och den skulle inte ens bli särskilt kort.
Ett av mina tidigaste inlägg på Skalman handlade om Citroën DS; ”bilnörd” är ett epitet jag fått många gånger. Har haft många bilar, kört bil själv sedan jag var 7 år gammal och kör fortfarande 4-5000 mil per år. Bilintresset har kanske svalnat lite till förmån för MC de senaste 10 åren eller så, men det är klart att jag fortfarande hyser ett starkt intresse för fenomenet, designerna, de tekniska lösningarna och utvecklingen.
Återkommer sannolikt med mer uttömmande inlägg men jag kan väl säga som så att jag bara under perioden 2004-2014 ägde, körde, renoverade och sålde vidare åtminstone 25 bilar av märket Citroën, av årsmodellerna 1960-2004. 2CV, Dyane, DS, ID, GS, CX, XM, Xantia, C5, C4 Picasso. Många olika varianter. Till detta Daimler/Jaguar, Toyota Landcruiser, Isuzu Trooper, det var Audis, Mazda 323 4wd Kombi, massor av Saabar från 96 via 99-or till 900 och Turbo, någon Volvo passerade, Oplar, Toyotas och nu sist två Teslor på raken.
Så ja, bilar är intressant.