Ett chassi utan torn köptes också in. Det såldes senare till Norge där det blev Kongstanken/Norgetanken, medan det som var beställt till Norge levererades till Sverige - i alla fall enligt en källa.
Chassit verkar ha blivit en försöksvagn som ibland kallas Lvkv fm/42 - utrustat med en 20mm Lvakan m/40 för att förse motoriserade trupper (förmodligen kavalleribrigaden) med luftvärnsstöd.
Men vad hände med den inköpta L-120? Fick den någon beteckning (t.ex. Strv fm/36)? Eller är det så att det bara var ett chassi som beställdes, och levererades till Norge och att det är originalvagnen, med tornet ersatt av Lvakan som syns på bilden ovan?
Man kan finna rätt detaljerad information om Strv fm/31 och Strv m/31 samt Strv fm/28 och Strv m/Carden-Lloyd, men inte om L-120.
På Landskronas sida om Landsverk står det följande:
Byggdes det tre vagnar eller bara en vagn och ett chassi? Originalordern från Sverige är först en vagn och ett chassi (1936-10-12), sedan ett torn (1937-04-09).I samband med att AB Landsverk 1936 fick kontrakt med svenska armén på en provstridsvagn L-120 och ett L-120 chassi, som skulle levereras i februari 1937, fick man även en beställning från det norska kavalleriet på ett L-120-chassi.
Detta norska L-120-chassi skulle levereras i mars 1937. Dessa tre fordon byggdes parallellt. Till den svenska armén levererades L-120 chassit först i maj 1937 och provstridsvagnen L-120 i månadsskiftet juli-augusti 1937. Redan i juli återköpte AB Landsverk L-120-chassit från svenska staten, i samband med att en större beställning på L-60-stridsvagnar (stridsvagn m/ 38) lades hos AB Landsverk. Detta färdiga L-120-chassi levererades då troligen omgående till norska kavalleriet, för att AB Landsverk här skulle klara sin beställning.
Detta L-120-chassi försågs i Norge med ett rätt primitivt torn, beväpnat med en kulspruta. Detta var Norges första stridsvagn, som snabbt döptes till "Rikstanken".