Nja det är väl inte så att jag har märkt det och jag är endå rätt intresserad av frågan.Det här är något som har pumpats ut i media tusentals gånger sen 2006. Det är ingen nyhet för någon som har lite intresse för invandring/utvandring.
Tro´t eller ej men det där har jag högst personlig erfarenhet av.De som föds, växer upp och lever i det svenska samhället och kulturen. Deras hemland är ju Sverige, men här räknas de ändå inte som svenskar, samtidigt som de i föräldrarnas hemland inte räknas dit heller.
Ja faktiskt nått som jag tycker är intressant är att Somalier är en av de mest framgängsrika invandrargrupperna i USA (väldigt företagssamma) men här ses de som lata och odugliga?Det svenska samhället är ökänt svårt att komma in i som utlänning medan USA:s samhälle är helt annorlunda. (det är en bra grej av USA.)
Sonderling
- Som jobbar inom den kommunala sektorn med nått helt annat än flyktingar i vanliga fall men trycket gör att alla får rycka in och göra sin bit på ett eller annat sätt. (Sortera kläder, skruva ihop IKEA möbler etc.) Det är som när man slänger ihop nått spärr förband av kockar och skrivbordsbidträden.