Snyggaste rustningarna
Snyggaste rustningarna
Vilka har egentligen de snyggaste rustningarna?
Jag skulle säga alverna i kriget mot Sauron (i början av LOTR) tätt fölt av alverna i TTT (slaget om Helms Klyfta).
Är det någon som vet var man kan få tag i en replika av den rustningen?
Alltså alv-rustningen från slaget mot Sauron.
Jag skulle säga alverna i kriget mot Sauron (i början av LOTR) tätt fölt av alverna i TTT (slaget om Helms Klyfta).
Är det någon som vet var man kan få tag i en replika av den rustningen?
Alltså alv-rustningen från slaget mot Sauron.
- Eöl mörkalven_
- Medlem
- Kontakt:
Finarvas skrev:Jag tycker snubbarna med kajal vid porten till mordor som nästan upptäcker frodo, sam och gollum har de snyggaste rustningarna jag sett i någon fantasyproduktion. Hoppas man får se mer av dem i trean. Ska de föreställa nån slag österlingar eller?
Japp, det är ju Midgårds egna små araber.
Jag har sett väldigt få snygga rustningar i filmen hittills. Som jag föreställt mig det så har till exempel alverna lätta rustningar som bygger på smidighet snarare än någon stor feting-rustning á la Xena - Krigarprinsessan. Östringarna var ju också hemska... Som jag sagt förr, alldeles för flashiga. Känns verkligen inte som något som hör hemma i Tolkiens midgård, åtminstone inte min bild av det.
Jag är fullkomligt nöjd med deras rustningar, hjälmarna kanske var lite väl att ta i med med spretiga plattor åt alla håll men rustningarna var hur coola som helst. Fick en känsla av att dom försökte efterlikna romarnas legioner.Gilithil skrev:Lättare rustningar åtminstone. Självklart sabel
Haradrim var också lyckade, inte heller några turbannissar utan nomader med för täckta ansikten och kompositvapen...det kändes lite ninja över dom dock...
Östringarna skulle ha sett ut som nomader. (Nomader kanske är ett för brett begrepp, men jasg tror du förstår hur jag menar)
Jag tänker mig att haradrim har typ kortbyxor, sandaler och ringbrynjor av guld med röda mantlar över. Inget mer. Det är lite svårt att beskriva. Jag får rita ner det jag skriver på papper någon gång och scanna in det... När jag fått scanner...
Jag tänker mig att haradrim har typ kortbyxor, sandaler och ringbrynjor av guld med röda mantlar över. Inget mer. Det är lite svårt att beskriva. Jag får rita ner det jag skriver på papper någon gång och scanna in det... När jag fått scanner...
Jag förstår hur du menar, har sett och haft samma bild av dom en gång själv.Gilithil skrev:Jag tänker mig att haradrim har typ kortbyxor, sandaler och ringbrynjor av guld med röda mantlar över. Inget mer. Det är lite svårt att beskriva. Jag får rita ner det jag skriver på papper någon gång och scanna in det... När jag fått scanner...
Haradrim varkar ha kommit i tvenne kulörer om jag fattat rätt.
Nordliga Harry's var ungefär araber och Sydliga Harry's var mörkare och åkte Mûmakil.
Jag gillade Uruk-Haiernas rustningar iofs... De såg bryska och effektiva ut. (Att de sedan inte var effektiva eftersom Urukerna dör som flugor i en mikrovågsugn är ju en annan affär...)
Nordliga Harry's var ungefär araber och Sydliga Harry's var mörkare och åkte Mûmakil.
Jag gillade Uruk-Haiernas rustningar iofs... De såg bryska och effektiva ut. (Att de sedan inte var effektiva eftersom Urukerna dör som flugor i en mikrovågsugn är ju en annan affär...)