En blandning av MMO och simulator kan man väl säga.
OBS det är ingen hardcore simulator på något sätt!
http://www.worldoftanks.com
Kommer snart en Open beta men signar ni upp för betan nu får ni troligtvis en nyckel
inom ett par dagar.
Lägg gärna till "bobbey" i spelet, med nästa patch ska man kunna spela tillsammans med vänner.
World of Tanks
Re: World of Tanks
Inväntar att jag får en spelnyckel till Betan nu. Jag tror iochförsig inte att jag kan spela så mycket. Sedan kan Blockbuster ställa till det för mig genom att tycka att min pingsignal är för hög. Men det är problem som jag får försöka ta hand om då.
-
j.peterson
- Provmedlem
Har spelat betan i ca 1v nu och det är riktigt roligt med i mitt tycke mycket "verklighetstrogna" vagnar.
I betan finns endast tyska och sovjetiska tanks men i retailen kommer det även finnas amerikanska tanks med.
Det finns 3 huvudgrupper med stridsvagnar, tankjägare och bandgående artilleri, allt ifrån leichtraktor till "maus" och
ms1 till Is-7.
du kan uppgradera alla tanks med bättre motor,pansar,radio,fjädring samt beväpning och det finns olika sorters ammo att tillgå, du matchas normalt mot ungefär jämbördiga motståndare men detta fallerar ibland och du får möta en maus
med din tex PzKpfw III och det brukar inte sluta väl
, formatet i betan är 15 vs 15, ljudet är riktigt mäktigt och det smäller bra när du skjuter.
Att få tag i en betanyckel nu är nog kört men kan rekomendera att prova när spelet kommer i retail.
I betan finns endast tyska och sovjetiska tanks men i retailen kommer det även finnas amerikanska tanks med.
Det finns 3 huvudgrupper med stridsvagnar, tankjägare och bandgående artilleri, allt ifrån leichtraktor till "maus" och
ms1 till Is-7.
du kan uppgradera alla tanks med bättre motor,pansar,radio,fjädring samt beväpning och det finns olika sorters ammo att tillgå, du matchas normalt mot ungefär jämbördiga motståndare men detta fallerar ibland och du får möta en maus
med din tex PzKpfw III och det brukar inte sluta väl
Att få tag i en betanyckel nu är nog kört men kan rekomendera att prova när spelet kommer i retail.
-
Ola Häggström
- Medlem
(På Skalman är trådnekromanti regel)
Efter att sönerna ville tanka ned alla 4 gratisgigabyten så har jag fastnat för denna korsning av Close combat och Super Mario Kart.
Realismen ligger någonstans i det vida fältet däremellan, men roligt är det.
Bygg- och planeringselementet är påkostat (i betydelsen helnördigt), men jag undrar hur "riktigt" det är (tänker på de olika motoralternativen och så vidare). Det känns märkligt att lägga energi på "historisk korrekthet" när hela upplägget med stridsvagnar som tacklas och dansar cirklar är hur knasigt som helst.
Nåväl, spelar du slumpbataljer och stöter på "DrBoo" så är det jag...
Efter att sönerna ville tanka ned alla 4 gratisgigabyten så har jag fastnat för denna korsning av Close combat och Super Mario Kart.
Realismen ligger någonstans i det vida fältet däremellan, men roligt är det.
Bygg- och planeringselementet är påkostat (i betydelsen helnördigt), men jag undrar hur "riktigt" det är (tänker på de olika motoralternativen och så vidare). Det känns märkligt att lägga energi på "historisk korrekthet" när hela upplägget med stridsvagnar som tacklas och dansar cirklar är hur knasigt som helst.
Nåväl, spelar du slumpbataljer och stöter på "DrBoo" så är det jag...