Annette Kullenberg och HIV?

Diskussioner kring händelser under kalla kriget, från krigsslutet till 1991.
Skriv svar
Juneau
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 juni 2006, 17:07
Ort: Stockholm

Annette Kullenberg och HIV?

Inlägg av Juneau » 15 januari 2008, 18:32

Ni på detta forum som känner till allt möjligt om lite av varje, kanske ni kan hjälpa mig med detta:

Jag letar efter en gammal artikel av Annette Kullenberg som bör ha publicerats i Aftonbladet någon gång under 1980-talet, närmare bestämt när det började talas om HIV och aids i medierna och ämnet var som mest aktuellt och skrämmande. Artikeln ska vara uppseendeväckande såtillvida att Kullenberg talar lättvindigt och bagatelliserande om fenomenet och raljerar över det hon uppfattar som hysteri. Aids är som att bli lite krasslig - det går över, eller nåt sånt.

Jag har bara hört talas om artikeln, inte läst den. Jag kan egentligen inte ens svära på att den existerar och man ska väl vara försiktig med att sprida vandringshistorier, så jag håller helt öppet för att det kanske inte var Annette Kullenberg, eller Aftonbladet, eller att det hela kanske är överdrivet eller missuppfattat etc etc. I stort sett har jag bara hörsägen att gå på, och på nätet hittar jag inget utom http://www.dagensarena.se/index.php?sid=1&pid=7&tid=37 Någon som vet något om detta eller rentav kan gräva fram artikeln?

Bränner
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 7 augusti 2013, 10:44

Re: Annette Kullenberg och HIV?

Inlägg av Bränner » 24 januari 2014, 21:07

Enligt min högst personliga uppfattning lider AK av etylrelerad cerebral insufficiens

Användarvisningsbild
gostap
Medlem
Inlägg: 2510
Blev medlem: 28 september 2005, 22:45
Ort: Höga tornet
Kontakt:

Re: Annette Kullenberg och HIV?

Inlägg av gostap » 27 januari 2014, 22:30

Bränner skrev:Enligt min högst personliga uppfattning lider AK av etylrelerad cerebral insufficiens
:lol: :lol:
Mvh

Gostap

"Fortis in adversis humilis in secundis"

Skriv svar