Snorres figurer!

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021
Inlägg: 7146
Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
Ort: Oxelösund

Liebermuster

Inlägg av sonderling » 14 augusti 2014, 20:42

Tyckte mönstret såg bekant ut och den röda färgen fick mig att tänka på Schweiziskt camo och efter lite gogglade så:
http://en.wikipedia.org/wiki/Alpenflage
Det verkar finnas en koppling. Och detta med att den skulle vara ett speciellt IR kamo var ju intressant.

Förlåt det är ju lite OT för tråden kanske, om diskutionen fortsätter, så kan den brytas ut?

Sonderling
-Kamoflage nörd dessutom :oops:

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Liebermuster

Inlägg av snorre70 » 14 augusti 2014, 22:51

sonderling skrev:Tyckte mönstret såg bekant ut och den röda färgen fick mig att tänka på Schweiziskt camo och efter lite gogglade så:
http://en.wikipedia.org/wiki/Alpenflage
Det verkar finnas en koppling. Och detta med att den skulle vara ett speciellt IR kamo var ju intressant.

Förlåt det är ju lite OT för tråden kanske, om diskutionen fortsätter, så kan den brytas ut?

Sonderling
-Kamoflage nörd dessutom :oops:
Japp den Schweizska är ju en kopia rent av från denna!
Nej då! man ska ju diskutera om det som är på bilderna, så det gör du rätt i fråga o fundera.

Användarvisningsbild
glimturen
Medlem
Inlägg: 430
Blev medlem: 29 december 2006, 02:54
Ort: Göteborg

Re: Snorres figurer!

Inlägg av glimturen » 20 augusti 2014, 23:46

Fina figurer du gjort Snorre!

:thumbsup:

Hälsningar
Glimturen

Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021
Inlägg: 7146
Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
Ort: Oxelösund

Re: Liebermuster

Inlägg av sonderling » 23 augusti 2014, 19:43

snorre70 skrev:
sonderling skrev:Tyckte mönstret såg bekant ut och den röda färgen fick mig att tänka på Schweiziskt camo och efter lite gogglade så:
http://en.wikipedia.org/wiki/Alpenflage
Det verkar finnas en koppling. Och detta med att den skulle vara ett speciellt IR kamo var ju intressant.

Förlåt det är ju lite OT för tråden kanske, om diskutionen fortsätter, så kan den brytas ut?

Sonderling
-Kamoflage nörd dessutom :oops:
Japp den Schweizska är ju en kopia rent av från denna!
Nej då! man ska ju diskutera om det som är på bilderna, så det gör du rätt i fråga o fundera.
Bra, förövrigt var jag på Armemuseum förra helgen och där hade de det Schweizska kamot i naturlig skala i museishopen! :)
Jag brydde mig inte om att kolla vad det kostade för min fru säger att jag inte får köpa mer kamoflage-kläder. :(


Sonderling

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Snorres figurer!

Inlägg av snorre70 » 9 augusti 2016, 22:27

Oj det har inte blivit så uppdaterat här inte, ser nästan ut som alla slutat lägga in bilder. Själv så har jag byggt vidare men i mycket mindre skala, då familj livet måste gå före tyvärr. Men ska se om jag inte kan lägga in några bilder, någon dag.

Skriv svar