top5
-
- Medlem
top5
här är min lista på dom 5 mäktigaste personerna i sagan om ringen/2 tornen/konungens återkomst:
1. Sauron
2. Tom Bombadill
3. Gandalf
4. Aragorn
5. Stornazgulen
va tycker ni??
1. Sauron
2. Tom Bombadill
3. Gandalf
4. Aragorn
5. Stornazgulen
va tycker ni??
Tom Bombadill är coolast i Sagan om ringen...
-
- Medlem
1. Sauron
2. Gandalf
3. Witchking of Angmar
4. Fangorn (Lavskägge)
5. Saruman
Jag väljer att plocka bort Aragorn eftersom att han är en vanlig människa medans de andra är inte det samt Tom Bombadill för att han inte gör något.
Saruman hamnar längst ner pga att han faktiskt är en Istari, en maia, och förmågan att övertala de mesta.
Fangorn/Lavskägges placering kanske inte är så svår att förstå, då han och enterna krossade Isengård som om det vore en lego-borg.
Witchking of Angmar placerar jag på tredje plats av den anledningen att han skulle nog ta kål på Fangorn eftersom han är en ande. Och såvidare Fangorn inte får ett Västerness-svärd från Bombadill så kan inget annat skada honom.
Gandalf är en Istari (maia) och därför överlägsen Witchking. Efter sin återfödelse är Gandalf den mäktigaste personen i Midgård, efter Sauron förstås.
Sauron vinner. Ondskan är mäktigast i Tolkiens värld, till och med så ond att den förgör sig själv (Gollums fall i Orodruin). Sauron är en maia av Aüles folk och jag tror att Gandalf skulle ha stora svårigheter att orsaka stora skador på Sauron. Sauron härskar!
2. Gandalf
3. Witchking of Angmar
4. Fangorn (Lavskägge)
5. Saruman
Jag väljer att plocka bort Aragorn eftersom att han är en vanlig människa medans de andra är inte det samt Tom Bombadill för att han inte gör något.
Saruman hamnar längst ner pga att han faktiskt är en Istari, en maia, och förmågan att övertala de mesta.
Fangorn/Lavskägges placering kanske inte är så svår att förstå, då han och enterna krossade Isengård som om det vore en lego-borg.
Witchking of Angmar placerar jag på tredje plats av den anledningen att han skulle nog ta kål på Fangorn eftersom han är en ande. Och såvidare Fangorn inte får ett Västerness-svärd från Bombadill så kan inget annat skada honom.
Gandalf är en Istari (maia) och därför överlägsen Witchking. Efter sin återfödelse är Gandalf den mäktigaste personen i Midgård, efter Sauron förstås.
Sauron vinner. Ondskan är mäktigast i Tolkiens värld, till och med så ond att den förgör sig själv (Gollums fall i Orodruin). Sauron är en maia av Aüles folk och jag tror att Gandalf skulle ha stora svårigheter att orsaka stora skador på Sauron. Sauron härskar!
-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Medlem
"Detta var slutet för svärdet från Kummelåsarna, fornsmidet från Västerness. Men han hade gärna velat veta den mans öde som en gång för länge längesen långsamt och med konst arbetat detta svärd i det norra kungariket den tid då Dunedain ännu var unga och deras värsta fiende var Angmars fruktade välde med dess trollkarlskung. Ingen annan klinga på jorden, om än så stark hade svingat den, kunde ha tillfogat den fientlige demonen ett sådant sår, som klöv hans odödliga kött och bröt den svarta magi som sammanknöt hans osynliga muskler och senor med hans vilja."
Från sidan 141 i Sagan om Konungens återkomst
Från sidan 141 i Sagan om Konungens återkomst
Tom Bombadill är coolast i Sagan om ringen...
-
- Medlem
-
- Medlem
lista ett(början av boken):
Sauron
Saruman
Häxkungen
Gandalf Grå
Balrog
lista två(vid slutstriden):
Gandalf Vite
Sauron
Häxkungen
Saruman
Aragorn
det var tätt emellan Aragorn och Lavskägge där i slutet, men Lavskägge skulle inte ha varit så mäktig om han inte haft hela skogen Fangorn bakom sig, och eftersom jag väljer mäktig enskilda individer så får det nog bli Aragorn, som börjar träda fram som Dunedains konung vid det här laget, istället.
Sauron
Saruman
Häxkungen
Gandalf Grå
Balrog
lista två(vid slutstriden):
Gandalf Vite
Sauron
Häxkungen
Saruman
Aragorn
det var tätt emellan Aragorn och Lavskägge där i slutet, men Lavskägge skulle inte ha varit så mäktig om han inte haft hela skogen Fangorn bakom sig, och eftersom jag väljer mäktig enskilda individer så får det nog bli Aragorn, som börjar träda fram som Dunedains konung vid det här laget, istället.
-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Medlem
Om Tom hade gjort något mer utanför Gamla skogen som tex dykt upp vid Slaget vid Morannon så hade han nog kommit in på Topp5
Hade Aragorn mött Lavskägge i man-mot-ent så hade Lavskägge bankat honom platt som om han vore troll-deg...det var tätt emellan Aragorn och Lavskägge där i slutet, men Lavskägge skulle inte ha varit så mäktig om han inte haft hela skogen Fangorn bakom sig, och eftersom jag väljer mäktig enskilda individer så får det nog bli Aragorn, som börjar träda fram som Dunedains konung vid det här laget, istället.
-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Medlem