Stämmer det att han har sin fars åsikter?Heydrichs son lever fortfarande
Heydrichs son
-
M. Wittmann
- Tidigare medlem
-
Alfa Romeo
- Medlem
Ett tips Norbert, lägg in din fråga på http://forum.axishistory.com
Där vet de troligtvis mer. Lycka till.
Får du ngt svar får du gärna lägga in svaret i denna tråden.
Där vet de troligtvis mer. Lycka till.
Får du ngt svar får du gärna lägga in svaret i denna tråden.
Tvärtom har jag läst en intervju med honom (Heider Heydrich) där han beskrevs som antinazistisk.
Om hans övriga barn så blev Silke Heydrich model efter kriget, vet dock inget om hennes åsikter. Marte Heydrich vet jag inget om... Klaus Heydrich dog 1943...
Gudrun Burwitz Himmler är dock (som någon sa) aktiv i Stille Hilfe som hjälper gamla SS-veteraner, hon försvarar också sin far.
Martin Bormann's son blev katolsk präst och även han antinazist.
Om hans övriga barn så blev Silke Heydrich model efter kriget, vet dock inget om hennes åsikter. Marte Heydrich vet jag inget om... Klaus Heydrich dog 1943...
Gudrun Burwitz Himmler är dock (som någon sa) aktiv i Stille Hilfe som hjälper gamla SS-veteraner, hon försvarar också sin far.
Martin Bormann's son blev katolsk präst och även han antinazist.
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Mer om denna här:Simon_HBG skrev:Martin Bormann's son blev katolsk präst och även han antinazist.
Hitlers gudson i Agenda
/Martin
-
Alfa Romeo
- Medlem
Battler:
En intressant artikel om familjen Quandt som är en av världens rikaste familjer. De kontrollerar bla BMW.
http://www.svd.se/dynamiskt/Naringsliv/did_2486706.asp
Harald satt i fångenskap i Kanada efter kriget men återvände som sagt sedan till Tyskland. Han omkom 1967 i en flygolycka.
Vill man veta mer så skrev han tydligen memoarer.
En intressant artikel om familjen Quandt som är en av världens rikaste familjer. De kontrollerar bla BMW.
http://www.svd.se/dynamiskt/Naringsliv/did_2486706.asp
Harald satt i fångenskap i Kanada efter kriget men återvände som sagt sedan till Tyskland. Han omkom 1967 i en flygolycka.
Vill man veta mer så skrev han tydligen memoarer.
-
Alfa Romeo
- Medlem
Battler:
Är inte helt säker. Han var iofs pilot eftersom han själv spakade planet som han störtade med då han omkom. Har dock för mig att han var officer i Fallskärmsjägarna men kan inte säga helt säkert. Helt klart är att han tillhörde Luftwaffe vilket framgår av den kända familjebilden. Det är svårt att hitta speciellt mycket info om honom.
Nån annan kanske vet?
Är inte helt säker. Han var iofs pilot eftersom han själv spakade planet som han störtade med då han omkom. Har dock för mig att han var officer i Fallskärmsjägarna men kan inte säga helt säkert. Helt klart är att han tillhörde Luftwaffe vilket framgår av den kända familjebilden. Det är svårt att hitta speciellt mycket info om honom.
Nån annan kanske vet?