Om det finns någon finlandssvensk som kollar detta...Känner du till JR61:n eller någon veteran som var med i Kuksunmäki slaget vid Tuulosjoki.
Förfrågar efter 6 kompaniets män. Har fått i uppdrag om att söka uppgifter om stupade Lennart Enholms öde. Har du något att berättä så kontakta mig. Han sköts på natten den 20 /8 1941 vid Kuksunmäki.
Min e-mail; matti.ohvo@spray.se
Söker efter veteraner i finska infanteriregemente61 -41
Re: Söker efter veteraner i finska infanteriregemente61 -41
Skickat dig ett PM angående din förfrågan.mato skrev:Om det finns någon finlandssvensk som kollar detta...Känner du till JR61:n eller någon veteran som var med i Kuksunmäki slaget vid Tuulosjoki.
Förfrågar efter 6 kompaniets män. Har fått i uppdrag om att söka uppgifter om stupade Lennart Enholms öde. Har du något att berättä så kontakta mig. Han sköts på natten den 20 /8 1941 vid Kuksunmäki.
Min e-mail; matti.ohvo@spray.se
/Hans N
Gjorde en snabb sökning på Databasen över de stupade på nätet och fann följande.
ENHOLM, AUGUST LENNART
civilstånd gift
kön M
medborgarskap FI
nationalitet FI
modersmål svenska
antal barn 1
yrke mv.
militär grad soldat
truppförband 6./JR 61
truppförbandskod 7319
födelsetid 24.08.1912
födelseort Malax/Maalahti
hemkommun Solf/Sulva
bostadsort Solf/Sulva
dödsdatum 20.08.1941
dödsplats Kuksumäki,Aunus
dödskommun
begravningskommun Korsholm/Mustasaari
dödeklass stupade, jordfäst och begraven
Ett tips är med hjälp av de kända uppgifter som du vet om honom är att kontakta Krigsarkivet i Helsingfors, det gör du antingen på nätet på http://www.sota-arkisto.fi/inet/ruotsi/index.html eller att skriva ett vanligt brev.
ENHOLM, AUGUST LENNART
civilstånd gift
kön M
medborgarskap FI
nationalitet FI
modersmål svenska
antal barn 1
yrke mv.
militär grad soldat
truppförband 6./JR 61
truppförbandskod 7319
födelsetid 24.08.1912
födelseort Malax/Maalahti
hemkommun Solf/Sulva
bostadsort Solf/Sulva
dödsdatum 20.08.1941
dödsplats Kuksumäki,Aunus
dödskommun
begravningskommun Korsholm/Mustasaari
dödeklass stupade, jordfäst och begraven
Ett tips är med hjälp av de kända uppgifter som du vet om honom är att kontakta Krigsarkivet i Helsingfors, det gör du antingen på nätet på http://www.sota-arkisto.fi/inet/ruotsi/index.html eller att skriva ett vanligt brev.