Ryska Offcerare eller Tyska?
- Bilagor
-
- Ryssar - Tyskar01.jpg (168.89 KiB) Visad 2967 gånger
- Kapten_Gars
- Medlem
Jag tycker också de ser ryska ut. Det som oroar mig är att två av dem i mitten verkar ha rockar nästan med tyskt snitt; han närmast och han längst bort. Har de erövrade tyska kläder (bara lätt omsydda)? Eller kan man tänka sig det är en rysk trupp som tjänstgör åt tyskarna? (Vlasovs män, t.ex.?).
Vem är den svartklädde mannen åt vänster? Han står för ledigt för att vara krigsfånge; benkläderna för militäriska för att vara civil vägvisare. Pansarofficer ihop med kavallerister?
Vem är den svartklädde mannen åt vänster? Han står för ledigt för att vara krigsfånge; benkläderna för militäriska för att vara civil vägvisare. Pansarofficer ihop med kavallerister?
- Kapten_Gars
- Medlem
Ja, konfan är ju från mellankrigstiden så det är nog inte Vlasovs soldater. Men om inte mina iofs svaga ögon lurar mig, står de inte omedelbart framför en liten stridsvagn? Eller kanske rentav två?
Okej, då har vi ju det, mellankrigstiden, dvs stridsvagnar som i 2-världskrigets termer hade kallats för lätta spaningsstridsvagnar, eller rent av för tanketter. Det är en pansarsoldat i en enkel tidig stridsvagnshjälm, inte riktigt än en utarbetad macho- anno fyrtitalet.
Två av officerarna har rockar med tyskt utseende: under en tid har sovjet haft en hel del samövningar, de unga sovjeterna och tyskarna. Detta skulle kunna vara ett sånt tillfälle där de samövade stridsvagnar och rytteri, med antingen tyskt deltagande eller i varje fall observation.
Medge att det är vacker hypotes iaf!
Ha hit en spik också, så är den jättegoda soppan så gott som klar!
Okej, då har vi ju det, mellankrigstiden, dvs stridsvagnar som i 2-världskrigets termer hade kallats för lätta spaningsstridsvagnar, eller rent av för tanketter. Det är en pansarsoldat i en enkel tidig stridsvagnshjälm, inte riktigt än en utarbetad macho- anno fyrtitalet.
Två av officerarna har rockar med tyskt utseende: under en tid har sovjet haft en hel del samövningar, de unga sovjeterna och tyskarna. Detta skulle kunna vara ett sånt tillfälle där de samövade stridsvagnar och rytteri, med antingen tyskt deltagande eller i varje fall observation.
Medge att det är vacker hypotes iaf!
Ha hit en spik också, så är den jättegoda soppan så gott som klar!