The Entente WW1 Battlefield

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Digital_Dödsmaskin
Medlem

The Entente WW1 Battlefield

Inlägg av Digital_Dödsmaskin » 18 januari 2004, 23:19

Är det någon forutom jag som spelar detta spel? Mycket bra och snyggt. Spelet är byggt i AC-motorn så det flyter på bra med en pop-limit på 10 000 man. Ett spel som utspelar sig i första världskriget och som är snyggt har varit efterlängtat.

Btw: Om det är någon som gör Half-Life sällskap så kolla gärna in http://www.thetrenches.net

Användarvisningsbild
Darius
Medlem

Inlägg av Darius » 19 januari 2004, 00:30

Jo jag har det där spelet här någonstans.
Något Rysk företag som gjort spelet "BUKA" om jag inte tar helt fel. Väldigt stora likheter med Cossacks , Fast sen är väl Cossacks även det från Ryssland (?)

Fast det är ingen ide att spela mot datorn , Den är för dum helt enkelt. Skickar samma trupper med jämna mellanrum. Höjjer man svårighetsgraden så kortar den bara av mellanrummen , sänder mer manskap och varierar lite till och från.

Om det var en bana som till större delen var täckt av vatten och datorn var helt tvungen att använda sig av båtar för att kunna ens tillfoga dig lite skada så byggde den inte ens en ynka transport. Bara 200 flygplan som kretsar över hans "ö" och ibland hälsar på dig.

Fast att lira mot en kompis via LAN är oslagbart :D

Digital_Dödsmaskin
Medlem

Inlägg av Digital_Dödsmaskin » 19 januari 2004, 09:50

Åh, jag var inte helt ensam ändå :P

Det är sant att det inte är så skoj att spela mot datorn. Men har inte provat det när det har varit LAN heller tyvärr.

Ja, BUKA är ryskt precis dom som gjort Cossacks och American Conquest (tror jag). Enda nackdelen med att köra multiplayer är det att det kan förekomma för mycket lagg och att jag suger på RTS-spel, men dom är bra roliga ändå :D

Skriv svar