Quiz: Pansarhistoria
- Stellan Bojerud
- Saknad medlem †
Re: Quiz: pansarhistoria
Det är så rätt, Varjag. Det är en tidig Böhler-Hembrug. Din fråga.
Honnör för Bränner, som klarade Koninklijk Nederlands Indisch Leger (KNIL).
Honnör för Bränner, som klarade Koninklijk Nederlands Indisch Leger (KNIL).
Tack Stellan - lavettens ''hästskaklar'' är ganska lätt igenkända -
Nästa, nåt så ovanligt som en - - pv-kanon......Vilken och kaliber frågas?
Varjag
Nästa, nåt så ovanligt som en - - pv-kanon......Vilken och kaliber frågas?
Varjag
Wombat???
76 mm???

76 mm???
Näe lite mindre.....Mosquiton i bakgrunden - hade en likadan........MD650 skrev:Wombat???
76 mm???
Varjag
Då blir det pass då jag inte fulgooglar. 

Fast det är väl inte att fulgoogla om man söker på Mosquito och den vägen hittar svaret?
All googling är fulgooglingLasse Odrup skrev:Fast det är väl inte att fulgoogla om man söker på Mosquito och den vägen hittar svaret?
Stopp och belägg! Inte någon kan hålla alla pansarfakta i huvudet och antalet böcker man får plats med är begränsat. Får man inte googla så kommer quizzet att dö snabbare än ett vallöfte.MD650 skrev:All googling är fulgooglingLasse Odrup skrev:Fast det är väl inte att fulgoogla om man söker på Mosquito och den vägen hittar svaret?
För mig är fulgoogla att söka på en bild med ett speciellt program som direkt hänvisar till källan.
MD är mer teknikfientlig än vad jag är. Men han är snäll mot gamla tanter och oftast mot barn och djur, så vi förlåter hen. Klart man får googla, en regel mot är omöjlig att följa upp.
MVH
Hans
MVH
Hans
Håller med Hans till 100%, vilket bara det är ett mirakel. Men det heter inte "man" numera utan "en".Hans skrev:MD är mer teknikfientlig än vad jag är. Men han är snäll mot gamla tanter och oftast mot barn och djur, så vi förlåter hen. Klart man får googla, en regel mot är omöjlig att följa upp.
MVH
Hans
Ibland tvivlar jag på Hans feministiska hängivenhet men det hör nu inte till saken.
Kanske borde Hans byta namn till Hens?
Nu skall jag utfodra avkomma plus hund innan hämnden kommer 
MVH
Hans
MVH
Hans
Hur andra gör är upp till dom.Lasse Odrup skrev:Stopp och belägg! Inte någon kan hålla alla pansarfakta i huvudet och antalet böcker man får plats med är begränsat. Får man inte googla så kommer quizzet att dö snabbare än ett vallöfte.
För mig är fulgoogla att söka på en bild med ett speciellt program som direkt hänvisar till källan.
Jag googlar inte.
Hen vet nog inte vad google är
MVH
Hans
MVH
Hans
En ''Mossie'' med imponerande -
Efterapades av oss svenskar - där den bättre lingonvarianten kallades ''torrhostan'' -
Varjag
Varjag
Kanonen - var en s.k. ''Molins-gun'' - en komplicerad automatversion av den vanliga brittiska 6-pundaren.
Hur man kan tänka sig en 6-skotts helautomatik - i pansarvärnssammanhang vete tusan....
Men, den passade bättre i Mosquitos och motorkanonbåtar - än i Pv-lavettage
http://en.wikipedia.org/wiki/Ordnance_Q ... Molins_gun
Frågan är fri!, Varjag
Hur man kan tänka sig en 6-skotts helautomatik - i pansarvärnssammanhang vete tusan....
Men, den passade bättre i Mosquitos och motorkanonbåtar - än i Pv-lavettage
http://en.wikipedia.org/wiki/Ordnance_Q ... Molins_gun
Frågan är fri!, Varjag