I så fall borde den omvända vyn se ut ungefär så här;

Det kanske är oljeläckaget du tänker på? Var väl vid den tiden hennes sönderrostade bunkertankar började bli ett problem i Scapa, VarjagOla Häggström skrev:I september 2002 hände något som var en direkt konsekvens av detta U-47s mest kända äventyr.
Vad?
Har hon inte läckt olja hela tiden??varjag skrev:Det kanske är oljeläckaget du tänker på? Var väl vid den tiden hennes sönderrostade bunkertankar började bli ett problem i Scapa, VarjagOla Häggström skrev:I september 2002 hände något som var en direkt konsekvens av detta U-47s mest kända äventyr.
Vad?
Jovisst - men i relativt små kvantiteter. Det var några år sedan, kanske 2002, som ngt kollapsade inom skrovet och betydligt större mängder brännolja kom till ytan och smutsade ned. VarjagHar hon inte läckt olja hela tiden??
http://news.bbc.co.uk/1/hi/scotland/2129250.stm
Bra - mitt minne behöver en omskakning då och dåOla Häggström skrev:Något dök upp (inte olja).
Stämmer gott. Man valde emellertid att spränga torpeden (hade varit en trevlig museipjäs, men britterna kanske fortfarande är skamsna över Priens bragd).varjag skrev:Bra - mitt minne behöver en omskakning då och dåOla Häggström skrev:Något dök upp (inte olja).![]()
Det var en av U -47's oexploderade torpeder - minus 'warhead' som flöt iland 2002, Varjag
You bet! Och apropå skamligheter.....behandlingen av denne manmen britterna kanske fortfarande är skamsna över Priens bragd
Nope. Men 'min kille' hade också amiralsgaloner - när hans Golgatavandring började. (ehuru på frågans bild han bär en Captains uniform). VarjagMajorLove skrev:Charles Butler McVay III, fartygschef på USS Indianapolis(?)

Visst är det amiral Kimmel - Roosevelts första offerlamm för att vitkalka sin egen roll.....MajorLove skrev:Då blev det väldigt enkelt, ety den ende som kan ifrågakomma är amiral Husband Edward Kimmel, befälhavare över US Pacific Fleet den 7 december 1941 som såg ut så här när det begav sig: