Skala 1/6-figursgalleri (stora bilder)

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Låst
Användarvisningsbild
USMC
Medlem

Inlägg av USMC » 10 mars 2007, 18:00

Trevligt med hela grupper, snorre och Glim. Jobbar själv på något liknande snorres.

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem

Re: EASTEN FRON

Inlägg av Välitalo » 10 mars 2007, 18:25

snorre70 skrev:Tar o lägger in en bild på mitt lilla projekt som jag har arbets namnet Easten front på.
Nu har jag nått fram till mål kan man säga med detta projekt, ja i alla fall med antalet figurer i detta, Nu blir det inga flera i detta projekt. Fick lite ider in i det sista, men jag sa nej nu är det slut. Så nu har jag bara jobbet kvar att måla o smutsa ned dessa figurer, och sedan ska jag göra en DIO bakrund till detta, det är det jag funderar på just nu. Men tyvärr så finns det inte så mycket tid för dessa härliga figurer just nu. Så jag kommer att ligga lågt tills Augusti skulle jag tro.

Men min lilla special grupp består i alla fall av
MG Schütze,Radio Operator Schütze, Schütze, Gefreiter, Schütze, NCO Hauptfeldwebel, Obergefreiter,NCO Panzerjäger Unterfeldwebel, Schütze.
Bild
Jepp, mycket välgjord grupp du har skapat där...

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Re: EASTEN FRON

Inlägg av snorre70 » 10 mars 2007, 19:10

Välitalo skrev:
snorre70 skrev:Tar o lägger in en bild på mitt lilla projekt som jag har arbets namnet Easten front på.
Nu har jag nått fram till mål kan man säga med detta projekt, ja i alla fall med antalet figurer i detta, Nu blir det inga flera i detta projekt. Fick lite ider in i det sista, men jag sa nej nu är det slut. Så nu har jag bara jobbet kvar att måla o smutsa ned dessa figurer, och sedan ska jag göra en DIO bakrund till detta, det är det jag funderar på just nu. Men tyvärr så finns det inte så mycket tid för dessa härliga figurer just nu. Så jag kommer att ligga lågt tills Augusti skulle jag tro.

Men min lilla special grupp består i alla fall av
MG Schütze,Radio Operator Schütze, Schütze, Gefreiter, Schütze, NCO Hauptfeldwebel, Obergefreiter,NCO Panzerjäger Unterfeldwebel, Schütze.
Jepp, mycket välgjord grupp du har skapat där...
Tackar.
Jag är ganska nöjd med denna grupp,
har gjort ganska bra efter forskningar på lite av allt för att få till denna så bra som möjligt. Men det återstår en del små saker att fixa till på figurerna innan jag kan släppa handen på dessa för alltid. O sedan ska jag göra en bakrunds DIO.

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 11 mars 2007, 09:41

Min lilla grupp :lol:
Bilagor
Militärfigur samling.jpg
Militärfigur samling.jpg (91.22 KiB) Visad 752 gånger

Användarvisningsbild
Alwyn
Medlem

502nd p.i.r 101st airborn-Bastogne

Inlägg av Alwyn » 11 mars 2007, 18:11

Cpl.Alley
Bilagor
small.jpg
small.jpg (145.8 KiB) Visad 709 gånger
small2.jpg
Kanske inte lika snyggt som era men ja tycker de är ok för en 16 åring
small2.jpg (215.29 KiB) Visad 711 gånger

Användarvisningsbild
Alwyn
Medlem

Inlägg av Alwyn » 11 mars 2007, 18:13

jahopp det funka inte

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 11 mars 2007, 19:54

Jag tyckte att de förra bilderna på figuren som jag har "gjort" inte blev så bra,så här kommer lite nya. De kanske inte blev bättre men det är åtminstonde lite fler.:( Jag vill gärna få fler tips, råd och åsikter. :D

Bild

Bild

Bild

//Alexander :D
Senast redigerad av 3 Reinhard, redigerad totalt 13 gång.

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 13 mars 2007, 20:36

Lite bilder på SdKfz 250:an och 3,7 cm PAK
Bilagor
3,7 ck PAK framifrån.jpg
3,7 ck PAK framifrån.jpg (62.67 KiB) Visad 652 gånger
3,7 ck PAK skjutklar.jpg
3,7 ck PAK skjutklar.jpg (54.42 KiB) Visad 652 gånger
3,7 ck PAK.jpg
3,7 ck PAK.jpg (33.54 KiB) Visad 651 gånger

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem

Inlägg av Välitalo » 14 mars 2007, 08:34

Reinhard skrev:Jag tyckte att de förra bilderna på figuren som jag har "gjort" inte blev så bra,så här kommer lite nya. De kanske inte blev bättre men det är åtminstonde lite fler.:( Jag vill gärna få fler tips, råd och åsikter. :D

Bild

Bild

Bild

Ok, du bör sätta den uniformen på en "äldre" figur, alltså med ett mer gammalt ansikte.
Bernhardt Beck ser ut att vara max 20 & 20-åringar blev inte SS-Sturmbannfuhrers + att han har WWI-järnkorsbandet med WWII-spännet vilket också innebär att han är veteran från WWI, som sedan tagit järnkorset i WWII.
D.v.s. en väldigt välmeriterad krigare... & unge Bernhard ser ju inte ut att vara helt torr bakom öronen, han passar bättre som menig, enl. mig!

En SS-Stubafs beväpning är oftast pistol, inte k-pist, men annars har du en bra början där.

Läs gärna på om ämnet så blir det mycket roligare att göra figuren, så är det i alla fall för mig! :D

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 14 mars 2007, 11:25

Inget undantag från regeln. Kurt Meyer blev SS-Brigardeführer vid 29 års ålder, han var den yngste generalen i Tredje Riket.
Försök få bättre stuk på ridbyxorna, det gör man lättast genom att blöta dem med en svamp när de sitter på figuren och dra i dem och vecka dem. När de sedan torkat sitter de fint. Ett bra sätt att få ner dem i stövlarna är att vira en sytråd runt vristen så glider de inte upp när man tar på stöveln.

Mvh CJ
Bilagor
Officier und Soldat.jpg
Officier und Soldat.jpg (48.06 KiB) Visad 605 gånger

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 14 mars 2007, 18:07

Ok, du bör sätta den uniformen på en "äldre" figur, alltså med ett mer gammalt ansikte.
Jag vet, men jag ville besälla allting från samma företag och de hade inget annat ansikte som jag tyckte passade. :oops:
Bernhardt Beck ser ut att vara max 20 & 20-åringar blev inte SS-Sturmbannfuhrers
Jag tycker att han ser ut att vara i 30-års åldern. :D
+ att han har WWI-järnkorsbandet med WWII-spännet vilket också innebär att han är veteran från WWI, som sedan tagit järnkorset i WWII.
Det vet jag, men jag ville helst inte ta bort det. :oops:
En SS-Stubafs beväpning är oftast pistol, inte k-pist, men annars har du en bra början där.
Han har både en pistol och en mp40. Jag har länge velat ha en mp40 och jag har sett en sturmbannführer med mp40. :)
Läs gärna på om ämnet så blir det mycket roligare att göra figuren, så är det i alla fall för mig!
Jag har läst men jag har inte hittat så mycket bra information. :oops: Tacksam för tips! :D

//Alexander :D [/quote]

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 14 mars 2007, 18:13

Kurt Meyer blev SS-Brigardeführer vid 29 års ålder, han var den yngste generalen i Tredje Riket.
Jag har läst att han blev det vid 33-års ålder. :D
Försök få bättre stuk på ridbyxorna, det gör man lättast genom att blöta dem med en svamp när de sitter på figuren och dra i dem och vecka dem.

Jag hade tyvär ingen svamp men jag ska försöka så fort jag har en. :oops: :D
Ett bra sätt att få ner dem i stövlarna är att vira en sytråd runt vristen så glider de inte upp när man tar på stöveln.

Det var ett väldigt bra tips, jag försökte idag och det blev mycket bättre. :D

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 14 mars 2007, 19:54

Nåja, det är inte nödvädigt med en svamp. Du kan blöta tummen och pekfingret och pressa yttersömmen så du kan forma en spets. Byxorna kallas också spetsbyxor. Du behöver alltså inte blöta ner hela byxan. Överhuvudtaget är det bra att fukta uniformen och lägga den i naturliga veck så den inte ser så fin och nytillverkad ut.

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 14 mars 2007, 21:55

Cyber Joker skrev:Nåja, det är inte nödvädigt med en svamp. Du kan blöta tummen och pekfingret och pressa yttersömmen så du kan forma en spets. Byxorna kallas också spetsbyxor. Du behöver alltså inte blöta ner hela byxan. Överhuvudtaget är det bra att fukta uniformen och lägga den i naturliga veck så den inte ser så fin och nytillverkad ut.
Det ska jag pröva när jag kommer hem från skolan imorgon! :D

//Reinhard :D

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 14 mars 2007, 23:44

Med så många trevliga figurer som postats här på sistone, får jag väl visa upp några av de jag pillat ihop sedan i julas (bortsett från min PaK-besättning, som kommer att visas senare).

Bild

DAK-kspskytt med den extremt svårfunna mörkbruna långrocken (kommer från Cyber-Hobbys "Hans von Luck").

Bild

Fallschirmjäger, Holland 1940. Uniform och utrustning är mest DML "Bruno Adler", medan figuren är C-H:s "Emil Hardegen".

Bild

Ännu en fallskärmsjägare, men en modern, fransk sådan. Figuren är en så gott som helt omodifierad "Bruno" från BBi - det enda jag lagt till är solbrillorna och ett armbandsur.

Låst