Skala 1/6-figursgalleri (stora bilder)

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Låst
Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 26 februari 2007, 17:15

Cyber Joker skrev:
Reinhard skrev:Jag har vunnit en budgivning på ebay idag (Min pappa bjöd åt mig). Budgivningen var på Paul Haussers uniform:

http://cgi.ebay.com/AA-DRAGON-GERMAN-CY ... dZViewItem

Uniformen, specielt mössan kommer att bli väldigt användbar.

//Alexander
De va dyrt $61 du borde ha fått figuren också. Ingen överrock, ingen kikare och ingen pistol till! Trevlig figur har den själv MIB. Tror jag gav £40.
Ja, det blev ganska dyrt men jag har velat ha uniformen, mössan m.m väldigt länge så nu var det dags att slå till. :idea:

Igår beställde jag de andra grejerna jag behövde till officeren från Monkey Depot. :D

Mvh Alexander

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 26 februari 2007, 21:15

Kolla gärna på http://www.war-toys.com och http://www.toysoldierbrigade.com priserna kan variera kraftigt på lösa prylar. Ibland är det mer lönt att köpa en figur i box om man vill ha många prylar från samma figur.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 26 februari 2007, 21:43

Cyber Joker skrev:Kolla gärna på http://www.war-toys.com och http://www.toysoldierbrigade.com priserna kan variera kraftigt på lösa prylar. Ibland är det mer lönt att köpa en figur i box om man vill ha många prylar från samma figur.
Jo jag har börjat att köpa en box med dom delarna jag vill ha, o sedan köper man en annan uniform o hjälm typ. Exempel Ska bygga en figur till min Easten front som ska ha MP40, o då köpte jag Axel Haas uniform och en hjälm och sedan köpte jag hela boxen Erich Ubben. för mp väskorna gick inte att köpa löst, då dessa kosta helt otroliga $14.95. vilket jävla skämt pris. när boxen går för $39.95.
Nä då köpte jag allt, o då får man lite annan med oxå som jag funderat på att köpa men som tur aldrig gjort det än.
Men inte blev det billigare för det, då lyxa man på å köpte några extra boxar :)
Hermann Stahlschmidt
och
Willisch Biest Soldat 4B
Och en massa lösa delar :lol:

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Easten Front Skrot.

Inlägg av snorre70 » 26 februari 2007, 22:03

Senaste bygget, Det var tänkt från början att vara till mitt Easten Front projekt.
Men då jag ville bara ha dessa i bara feldgrau, o ingen camo, o så lite medaljer som möjligt så att det ser så realistiskt ut som möjligt.
Vist fick soldaterna medaljer, men om man tittar på bilderna som finna i från kriget så är det inte så många Schütze till Stabsgefreiter som är tog smyckade med glitter.
Därför platts inte denna soldat med i gruppen.
Bilagor
whef3.JPG
whef3.JPG (46.44 KiB) Visad 639 gånger
whef2.JPG
whef2.JPG (49.72 KiB) Visad 639 gånger
whef1.JPG
whef1.JPG (39.85 KiB) Visad 639 gånger
Senast redigerad av 1 snorre70, redigerad totalt 26 gånger.

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 26 februari 2007, 22:47

Tjusig underofficer snorre. :D Vems är MP40:an? Trevligt att se annan färg på kolv och stock, de var ju i bakelit eller någon sorts plast/konstharts. Är det en gammal DML plasthjälm han har på huvudet? Har ett helt gäng sådana själv, har satt vita hjälmdukar på dem. Är själv i beställningstagen.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 26 februari 2007, 23:18

Cyber Joker skrev:Tjusig underofficer snorre. :D Vems är MP40:an? Trevligt att se annan färg på kolv och stock, de var ju i bakelit eller någon sorts plast/konstharts. Är det en gammal DML plasthjälm han har på huvudet? Har ett helt gäng sådana själv, har satt vita hjälmdukar på dem. Är själv i beställningstagen.
Tackar.
Jo det är som ett gift eller sjukdom att håla på med dessa små jävlar :lol:
Man måste handla något nytt hela tiden :lol:
MP 40 kommer i från Remy Schrijnen, (Human Wave)
Bild
Nej det är ingen gammal DML plasthjälm.
Då jag inte använder plasthjämar längre, Om dom inte är som du så med hjälmduk.
Den kommer ifrån DID och kom med till Kurt Dorr
Bild

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 27 februari 2007, 00:12

OK en tidig DiD, dom var inte så coola. MP40:an ligger bra till för köp. Är den i metall? Kollade just Human Wave Figures i förmiddags.

Användarvisningsbild
USMC
Medlem

Inlägg av USMC » 27 februari 2007, 01:18

Cyber Joker skrev:OK en tidig DiD, dom var inte så coola. MP40:an ligger bra till för köp. Är den i metall? Kollade just Human Wave Figures i förmiddags.
Nej, den är inte i metall. I princip likadan som DMLs, fast med bakelitdelar.

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 27 februari 2007, 21:54

Tack vare Välitalos utmärkta finnar i den här tråden och i tävlingen kunde jag inte motstå boken:"Permanent patrullverksamhet" för 50 spänn på årets bokrea. Det är en bilddagbok från finska vinterkriget, hoppas den ska ge mig inspiration till min första finne. :D

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem

Inlägg av Välitalo » 28 februari 2007, 06:57

Den är inte alls dum CJ!

Har funderat på att göra en finne ur den boken, de ser ut som de använder camomålade snödräkter på sommaren.

Intressant....

Trevlig soldat Snorre! Även jag har Remys MP, den ger lite färgvariation bland de andra MP40;arna.

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 28 februari 2007, 11:56

Välitalo skrev:Den är inte alls dum CJ!

Har funderat på att göra en finne ur den boken, de ser ut som de använder camomålade snödräkter på sommaren.

Intressant....

Trevlig soldat Snorre! Även jag har Remys MP, den ger lite färgvariation bland de andra MP40;arna.
Noterade också det, Välitalo. Trodde först det var tyska SS-smockar men såg sedan att de hade ett annat stuk. Mössan till Arno? han med libermustertarn kan väl bli en bra finsk skärmmössa? Har de hjälmduk över mössan? Eller är det hjälmen ovanpå mössan och sedan hjälmduk?

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem

Inlägg av Välitalo » 28 februari 2007, 18:26

Svårt att säga helt säkert men de använde ofta inte hjälm på räderna, den försämrade hörseln, så antagligen bara mössa under camot.

Arnos keps går nog fint, kanske något lång skärm, Graf/Koppe/Stahlschmidts mössa är lite bättre!

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem

Inlägg av panzerIV » 28 februari 2007, 19:07

Jag har tänkt på en grej, borde det inte gå rätt bra att använda DMLs luftwaffe prylar; M43 mössa, byxor etc. De har väl en nyans som är snarlik finnarnas uniformer? Kom att tänka på det eftersom att Oliver(Legion Wallonie/Meindl) använt dem till sin finske kapten.

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 28 februari 2007, 22:37

Hittade äntligen en figur med så litet huvud att DiD:s nya hjälm passar. Han fick bli en SS-div 12. Någon som vet vem figuren är? Själv gissar jag på en US soldat Nam eller modern, gammalt stuk med blankt huvud.
Blev rätt nöjd med honom. :D
Bilagor
HJ 44.jpg
HJ 44.jpg (49.67 KiB) Visad 508 gånger
SS-hjälm HJ.jpg
SS-hjälm HJ.jpg (48.81 KiB) Visad 508 gånger
SS-hjälm stor.jpg
SS-hjälm stor.jpg (34.36 KiB) Visad 508 gånger

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem

Inlägg av Välitalo » 1 mars 2007, 07:26

panzerIV skrev:Jag har tänkt på en grej, borde det inte gå rätt bra att använda DMLs luftwaffe prylar; M43 mössa, byxor etc. De har väl en nyans som är snarlik finnarnas uniformer? Kom att tänka på det eftersom att Oliver(Legion Wallonie/Meindl) använt dem till sin finske kapten.
Jepp, nyansen är bra, dock saknas knappar fram, & så är även fickorna ordentligt fel.

Finska uniformer kom i ett stort antal nyanser, så jag tycker att det är viktigare att snittet är rätt, än att nyansen är exakt rätt.
Täcker du vapenrocken med en överrock a lá Meindl så ser det bra ut!

Trevlig soldat CJ!

Ser ut som Lothars "lillebrorsa"!

Låst