Quiz: Efterkrigstiden
OT: Du är från Norrland o bor i gbg, jag bor i Norrland och är från gbg, olika falla ödets lotter.loop skrev:Jag är från Norrland.Bagheera skrev:loop, din gamle göteborgare. Frank Baude är rätt.
Vi fortsätter på temat murare. Vem mer hade man kunnat gissa på i den förra frågan?
Nåväl, gissar på Lars Werner.
Men han fick väl inte medel från Kina? Men en hel del från Sovjet...
OT: Skulle gärna bytaBagheera skrev:OT: Du är från Norrland o bor i gbg, jag bor i Norrland och är från gbg, olika falla ödets lotter.loop skrev:Jag är från Norrland.Bagheera skrev:loop, din gamle göteborgare. Frank Baude är rätt.
Vi fortsätter på temat murare. Vem mer hade man kunnat gissa på i den förra frågan?
Nåväl, gissar på Lars Werner.
Men han fick väl inte medel från Kina? Men en hel del från Sovjet...
Jepp, det var Lasse jag tänkte på som den andra muraren. Om de fick pengar då eller ej, tänkaer jag dock inte spekulera i. Din tur
- Ralf Palmgren
- Medlem
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
- Ralf Palmgren
- Medlem
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
Som följd av riksdagsvalet 1973 krävde sedermera Gösta Bohman ngt ovanligt i svenskt politiskt liv. Vad?
OT, re: Palme. Natten han blev skjuten åkte jag taxi hem vid ettiden. Chaffisen får ut en remsa från skrivaren och säger ngt konfunderad att det står att Palme är skjuten vid hörnet Sveavägen/Tunnelgatan. Bodde 500 meter från platsen och bad att han skulle släppa mig där i st. för på min adress. Mkt säregen upplevelse att stå vid platsen.
Inte så att jag älskade Palme, men gråten kom ändå.
OT, re: Palme. Natten han blev skjuten åkte jag taxi hem vid ettiden. Chaffisen får ut en remsa från skrivaren och säger ngt konfunderad att det står att Palme är skjuten vid hörnet Sveavägen/Tunnelgatan. Bodde 500 meter från platsen och bad att han skulle släppa mig där i st. för på min adress. Mkt säregen upplevelse att stå vid platsen.
Inte så att jag älskade Palme, men gråten kom ändå.
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt: