Det ser ju inte som att besättningen kan köra eller lyfta av bilen själva, de måste finnas någon anordning i land som de förtöjer vid, som underlättar lastning/lossning av bilar.
Tyskland som resmål
Re: Tyskland som resmål
Var på rull före kl 8, steg upp vid 05.40 och hade förberett lite. Drygt en timme till Burg auf Fehmarn. Inhandla resanderanson hos Nielsen Discount, plus lite godis. Färjan missade jag med 5 min, eller så var den fullsatt, fick vänta en halvtimme på nästa. Det märktes på personalen att det var högt flöde, de linade upp oss bilar innan lastning, plus att det var mycke åkande ombord på färjan, men allt fungerade till full belåtenhet ändå.
På danska sidan gick det sakta, Tull/Gränspolis stod ute och kollade, såg att de pratade med personer i vissa bilar - men när jag passerade kontrollstationen tittade de bara lugnt. Resan genom Danmark gick bra, mulet men uppehåll, det började regna när jag närma mig Köpenhamn, och fortsatte in i Sverige. Besökte Stenvalls, de hade flyttat men bara två kvarter. Efter Stenvalls tog jag ut kursen mot dagens mål (Best Western Hotell i Ljungby), kom fram vid 18-tiden. Efter att ha käkat middag och tankat upp bilen, installera jag mig på hotellet.
Hemåt, dagens mål är Sverige. Här på väg mot Puttgarden, gles trafik på morgonen.
Resanderanson inhandlades på Burg auf Fehmarn.
Kö till färjan i Puttgarden.
Fehmarn Bält
Goda förhållande att bila genom Danmark.
Öresundsbron
Betalstation på Lernacken. Hemma i Sverige.
Besökte Stenvalls bokaffär, de har nyligen flyttat.
Dagens mål, Best Western Hotell i Ljungby.
Här tar min reseberättelse slut, visserligen hade jag två dagsetapper kvar innan jag var hemma, men de är inte så mycke att orda om.
På danska sidan gick det sakta, Tull/Gränspolis stod ute och kollade, såg att de pratade med personer i vissa bilar - men när jag passerade kontrollstationen tittade de bara lugnt. Resan genom Danmark gick bra, mulet men uppehåll, det började regna när jag närma mig Köpenhamn, och fortsatte in i Sverige. Besökte Stenvalls, de hade flyttat men bara två kvarter. Efter Stenvalls tog jag ut kursen mot dagens mål (Best Western Hotell i Ljungby), kom fram vid 18-tiden. Efter att ha käkat middag och tankat upp bilen, installera jag mig på hotellet.
Hemåt, dagens mål är Sverige. Här på väg mot Puttgarden, gles trafik på morgonen.
Resanderanson inhandlades på Burg auf Fehmarn.
Kö till färjan i Puttgarden.
Fehmarn Bält
Goda förhållande att bila genom Danmark.
Öresundsbron
Betalstation på Lernacken. Hemma i Sverige.
Besökte Stenvalls bokaffär, de har nyligen flyttat.
Dagens mål, Best Western Hotell i Ljungby.
Här tar min reseberättelse slut, visserligen hade jag två dagsetapper kvar innan jag var hemma, men de är inte så mycke att orda om.