Hearts Of Iron 2

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Flensburg
Medlem

Inlägg av Flensburg » 1 januari 2005, 15:57

Användarvisningsbild
Wolfblitzer
Medlem

Inlägg av Wolfblitzer » 1 januari 2005, 18:48

Flensburg skrev:Nuså har jag hittat det :)

http://forum.paradoxplaza.com/forum/sho ... d+download

Enyoy!
Ok, tack!

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 5 januari 2005, 21:41

Ja då sitter man med spelet här då... Återkommer med kommentarer senare.

/Johan

Användarvisningsbild
Anton Severin
Medlem

Inlägg av Anton Severin » 6 januari 2005, 01:25

Jag har själv letat efter HoI 2 men förgäves. Återförsäljarna är så långsamma. Åhléns vet inte när de får in det och El Giganten köper inte in det. Det senaste datumet jag såg var 15 jan på Ginza.

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem

Inlägg av subskipper » 6 januari 2005, 09:12

Anton Severin skrev:Jag har själv letat efter HoI 2 men förgäves. Återförsäljarna är så långsamma. Åhléns vet inte när de får in det och El Giganten köper inte in det. Det senaste datumet jag såg var 15 jan på Ginza.
Om jag förstått saken rätt så har de som förhandsbokat spelet via Paradox e-shop fått spelet den 4:e. Butikerna får vänta tills den 14 januari innan de får sina ex.

~Henric Edwards

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

Inlägg av Gatzu » 6 januari 2005, 15:41

Användarvisningsbild
Flensburg
Medlem

Inlägg av Flensburg » 11 januari 2005, 11:36

Kan inte någon snäll människa berätta lite om spelet? Snäälla? :)

Användarvisningsbild
Wolfblitzer
Medlem

Inlägg av Wolfblitzer » 11 januari 2005, 14:25

Och jag vill veta om man kan spela som Finland och överleva vinterkriget. ;)

Saknade nämligen den funktionen (eller kunskaperna?) i första spelet.

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem

Inlägg av subskipper » 11 januari 2005, 15:27

Wolfblitzer skrev:Och jag vill veta om man kan spela som Finland och överleva vinterkriget. ;)

Saknade nämligen den funktionen (eller kunskaperna?) i första spelet.
Finns ett Vinterkrigsscenario. Om man lyckas överleva beror helt på spelaren. :)

~Henric Edwards

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 11 januari 2005, 18:29

Gah. Skrev ett inlägg om mina tankar kring spelet som försvann när datorn låste sig... Orkar inte skriva om men jag tycker i alla fall att HoI 2 känns mer verklighetstroget och komplicerat (trots vissa förenklingar) än ettan. Ett kanonspel. Manualen är, i min mening, dessutom den bästa som Paradox har gjort.

/Johan

Användarvisningsbild
Anton Severin
Medlem

Inlägg av Anton Severin » 14 januari 2005, 18:17

Nu har även jag köpt spelet och jag ser fram emot en mycket underhållande helg. Denna gången tänker jag dock inte plöja genom hela manualen innan jag börjar.

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 14 januari 2005, 18:40

Anton Severin skrev:Nu har även jag köpt spelet och jag ser fram emot en mycket underhållande helg. Denna gången tänker jag dock inte plöja genom hela manualen innan jag börjar.
Manual? Vad är det för något? Kan man äta det? ;)

Manualen är ju endast en bakuphjälp som man har när inget annat funkar. Börjar bli väldigt sugen på spelet, men det är den gamla vanliga klagovisan om pengar... Börjar tröttna på den själv. :x

/Tomas

Användarvisningsbild
Flensburg
Medlem

Inlägg av Flensburg » 15 januari 2005, 13:04

Har införskaffat spelet och lyckades hålla emot tysken i 2 månader! Jag är riktigt stolt :)

Användarvisningsbild
Thomas Johansson
Medlem

Inlägg av Thomas Johansson » 15 januari 2005, 15:07

Köpte det häromdagen, har lite frågor om det. Jag spelade som Tyskland ifrån 1936, satsade massor på forskning och byggde knappt några nya enheter alls. Är nu framme vid 1941 och har annekterat Österike, Tjeckoslovakien, Ungern, Jugoslavien, Danmark och Albanien. Jag har dock inte ingått i vare sig molotov-ribbentroppakten eller ingått alliansen med Italien och Japan. Undrar nu följande.

1. Förhållandet till Frankrike, Polen och Sovjet ligger på plus. Jag kan dock inte sluta någon icke-angreppspakt med dem? Är det för att de redan ingår i en allians eller tycker de jag varit för offensiv med att annektera lite länder omkring Europa?

2. Om jag inte attackerar ett land som skyddas av Sovjet, England, Frankrike eller Polen, kan jag då räkna med att jag inte kommer bli angripen av något av dessa länder?

3. Uppdateras automatiskt mina förband till den senaste teknologin så länge det finns resurser i uppgraderingsdelen?

4. Har forskat fram raketer, "rocketsite" ligger och tar upp 40 Ic trots att den redan är byggd, hur kommer detta sig?

5. Hur många divisioner tycker ni man ska ha i varje armekår? Hur ser en bra mix ut mellan infanteri/pansar?

6. Hur gör man så det inte blir så mycket uppror? Danskarna gör uppror varje månad, Tjeckerna och Jugoslaverna likaså.

Användarvisningsbild
Anton Severin
Medlem

Inlägg av Anton Severin » 15 januari 2005, 19:59

Thomas Johansson skrev:5. Hur många divisioner tycker ni man ska ha i varje armekår?
Om man ska spela historiskt så ingår 2-6 divisioner i en kår.
Thomas Johansson skrev:6. Hur gör man så det inte blir så mycket uppror? Danskarna gör uppror varje månad, Tjeckerna och Jugoslaverna likaså.
Man kan sätta förband på antipartisan tjänst.

Skriv svar