Dagenz Bild
Detta har inget med saken att göra men jag orkade inte skapa en ny tråd bara för detta.
Såg just en trailer för Fellowship-filmen som innehöll en del scener som ej var med i filmen. Bland annat en på en himla massa marscherande orcher och en på vad som såg ut att vara Lorien på dagen. Vore mycket trevligt om man fick se mer av dessa i special-DVDn.
Såg just en trailer för Fellowship-filmen som innehöll en del scener som ej var med i filmen. Bland annat en på en himla massa marscherande orcher och en på vad som såg ut att vara Lorien på dagen. Vore mycket trevligt om man fick se mer av dessa i special-DVDn.
Segeltext igen (sista ?)
*P* skrev:
Fast det kanske finns på bägge sidorna ?
OKidoki, jag känner praktiskt taget inte till något om något alvspråk, så det var rena gissningar.-yn är pluraländelse i första person plural (futurum), och dessutom i Presens(minns inte om de t var första person där också), men orden du föreslår stämme vad jag vet inte överens med vare sig något sindarinskt eller quen(ianskt?) ord för alv.
Jaja, jag har fått reda på vad det troligtvis är tänkt att stå, så det nöjer jag mig med !Frågar du mig tror jag att konstnären helt enkelt försökte skriva det engelska ordet ELVEN med hjälp av Cirth-runor och inte alls brydde sig om alvspråken.
Och varför man sätter texten på baksidan av seglet ?Sedan kan man ju som sagt fråga sig varför alverna skulle skriva ALVER på sitt segel...
Fast det kanske finns på bägge sidorna ?
Här, Jojje, kommer lite info om special-DVD:n som kommer i november. Jag citerar mig själv:
PJ:s ursprungliga version av filmen var ju åtminstone en halvtimme längre, men han tvingades ju korta den. Lórien var tyvärr det som fick stryka mest på foten. Men mycket av detta kommer att återställas till Special-DVD:n som dyker upp i november.
Några exempel på det vi kommer få se då:
- En ny inledning (vet inte om den gamla är struken) där Bilbo skriver i sin bok, och vi får veta mer om hobbitar.
- Frodo & Sam på Gröna Draken, sjungandes en hobbitsång.
- Frodo & Sam ser ett alvsällskap på väg mot Grå Hamnarna.
- På väg till Väderklint sjunger Aragorn sången om Beren och Lúthien.
- Aragorn besöker sin mors grav i Vattnadal.
- En förlängd version av hur Brödraskapet lämnar Elronds Hus.
- Mer info om Moria.
- Sällskapet får sina gåvor av Galadriel i Lórien.
Howard Shore har även komponerat och spelat in en del helt ny musik till DVD:n!!
Eowyn & Nazgulen
Vid första titten gillade jag inte bilden, men det finns någon slags rörelse eller energi i den som jag gillar ju mer jag tittat på den. Djuret som nazgulen rider på känns rätt, ålderdomligt och ondskefullt ! Man ser inte ens nazgulens huvud ! Det totala kaos som måste finnas på ett slagfält tycker jag verkligen känns i bilden.
Efter ett första tveksamt intryck tycker jag bilden är riktigt bra
(bara 1 post kvar.... 8) )
Efter ett första tveksamt intryck tycker jag bilden är riktigt bra
(bara 1 post kvar.... 8) )
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
- Never Spirit
- Medlem
- Never Spirit
- Medlem
Ny bild ?
Jag tycker det känns som om alla har sagt sitt om den senaste bilden nu ?
För att knyta an till diskussionerna i några andra trådar tänkte jag visa en bild på Legolas:

Äntligen !!!
Medlem ! 
För att knyta an till diskussionerna i några andra trådar tänkte jag visa en bild på Legolas:

Äntligen !!!