Plasta måste man nog, de går ju sönder om de blir för blöta. Och utan banden tar de upp massor av plats och det blir dyra transporter.mrsund skrev: ↑5 januari 2021, 09:13Jag bor i hus och vi har tre sopkärl med sammanlagt 14 olika sorteringsfack, de töms i olika intervaller och är omöjligt att hålla reda på, jag tar med mig ett par sopsäckar i veckan till jobbet och slänger i containern där annars blir kärlen överfulla, jag hoppas det blir lite smartare förpackningar i framtiden för att få ner mängden sopor.
Den nya plastpåseskatten kanske kan hjälpa till?
Men att banda och plasta matavfallspåsarna är väl knappast ett steg i rätt riktning?
matavfall.png
Sophanteringens historia
- von Adler
- Medlem
- Kontakt:
Re: Sophanteringens historia
Re: Sophanteringens historia
Jo jag förstår varför de gör det, för att skydda och transportera, men det ser lika galet ut som inplastade papperssugrör i affären.von Adler skrev: ↑5 maj 2021, 07:51Plasta måste man nog, de går ju sönder om de blir för blöta. Och utan banden tar de upp massor av plats och det blir dyra transporter.mrsund skrev: ↑5 januari 2021, 09:13Jag bor i hus och vi har tre sopkärl med sammanlagt 14 olika sorteringsfack, de töms i olika intervaller och är omöjligt att hålla reda på, jag tar med mig ett par sopsäckar i veckan till jobbet och slänger i containern där annars blir kärlen överfulla, jag hoppas det blir lite smartare förpackningar i framtiden för att få ner mängden sopor.
Den nya plastpåseskatten kanske kan hjälpa till?
Men att banda och plasta matavfallspåsarna är väl knappast ett steg i rätt riktning?
matavfall.png