Det skall finnas en avdelad och utbildad individ som skall hantera HBT-frågor.
Homosexuella i lumpen
Re: Homosexuella i lumpen
Numera finns det utbildad (åtminstone skall finnas) personal i HBT-frågor vid resp. förband/skola.

Sköts utbildningen av HoF http://www.hof.org.se/ ? Finns det någon trovärdig källa om deras antal,medlemmarna i Hof alltså?MD650 skrev:Numera finns det utbildad (åtminstone skall finnas) personal i HBT-frågor vid resp. förband/skola.
MVH
Hans
Är säker på vem som håller i utb. Dock har förutvarande ordf ur HoF varit och utbildat befälen vid vissa förband.Hans skrev:
Sköts utbildningen av HoF http://www.hof.org.se/ ? Finns det någon trovärdig källa om deras antal,medlemmarna i Hof alltså?
MVH
Hans
FV officeren som känner sig kränkt om man inte håller med honom?MD650 skrev: ...förutvarande ordf ur HoF ...
MVH
Hans
Ja men om han blir kränkt vet jag inte.Hans skrev:[
FV officeren som känner sig kränkt om man inte håller med honom?
MVH
Hans
Sexuella relationer inom ett militärt förband, oavsett könssammansättning, medför risk för korruption. Överordnad kan utnyttja sin befattning för att få sexuell tillfredsställelse, underordnad kan gå sängvägen till befordran eller andra fördelar, underordnad som har en relation med överordnad kan bli utsatt för påtryckningar, eller så kan soldaterna engagera sig i ett svartsjukedrama i stället för sitt uppdrag.
På den tid då det bara var män i militären, så var det alltså de homo- och bisexuella som var den svaga länken i kedjan. Inte undra på att det var en homofob miljö.
Idag ska försvaret vara öppet för män och kvinnor oavsett sexuell läggning. Vilken policy har de för kärleksrelationer?
På den tid då det bara var män i militären, så var det alltså de homo- och bisexuella som var den svaga länken i kedjan. Inte undra på att det var en homofob miljö.
Idag ska försvaret vara öppet för män och kvinnor oavsett sexuell läggning. Vilken policy har de för kärleksrelationer?
Inte några speciella. .Knurd skrev: Idag ska försvaret vara öppet för män och kvinnor oavsett sexuell läggning. Vilken policy har de för kärleksrelationer?
Så länge det inte stör tjänsten eller någon t.ex. befälet eller kamraterna så är det helt ok.
Sedan är FM öppet för alla oavsett läggning
En annan vinkel är att det finns många situationer där män utför sexuella handlingar med andra män, frivilligt eller under tvång, utan att någon av dem räknar sig som homo- eller bisexuell. Jämför fängelsevåldtäkter. Finns det några sådana berättelser från försvarsmakten?
Har aldrig hört om någon sån story men det kan ju ha förekommit. Men jag tror att då var det inte i samma klass som en fängelsevåldtäkt.Knurd skrev:. Finns det några sådana berättelser från försvarsmakten?
Hur var dom?MD650 skrev:Men jag tror att då var det inte i samma klass som en fängelsevåldtäkt.
MVH
Hans
Säkert inte så mysiga. Har ju ingen egen erfarnenhet utan bygger det på det man fått sig till livs ur filmer (dock inte sådana från en viss filmindustriHans skrev:
Hur var dom?
MVH
Hans
Det var flera här som tog upp frisörer och ifrågasatte.
Det är klart det måste finnas militära frisörer. Håret växer ju även på tjänstetid.
Vidare, lumpen är ju av tradition känd för kortsnaggat hår speciellt hos rekryter. Även om Sverige inte är lika konsekvent här som tex USA där rekryter ALLTID är kortsnaggade, men faktiskt även de flesta andra inkl många höga officerare.
Men det är naturligtvis inget finlir. Det räcker ganska långt att den nerklippte inte blir skadad på kuppen...
Att många frisörer var homosexuella?? Jag antar att det var ett lite snyggare sätt att sätta dem till malajtjänst... (däremot i det civila sägs det att rätt många manliga frisörer är homo).
Gotlands ryktet: jag tolkar det så att ryktet skapades medvetet på inskrivningsavdelningarna. Som ett motvapen mot dem straighta som ville slippa lumpen på det allra enklaste sättet: påstå sig vara bögar...
Det är klart det måste finnas militära frisörer. Håret växer ju även på tjänstetid.
Vidare, lumpen är ju av tradition känd för kortsnaggat hår speciellt hos rekryter. Även om Sverige inte är lika konsekvent här som tex USA där rekryter ALLTID är kortsnaggade, men faktiskt även de flesta andra inkl många höga officerare.
Men det är naturligtvis inget finlir. Det räcker ganska långt att den nerklippte inte blir skadad på kuppen...
Att många frisörer var homosexuella?? Jag antar att det var ett lite snyggare sätt att sätta dem till malajtjänst... (däremot i det civila sägs det att rätt många manliga frisörer är homo).
Gotlands ryktet: jag tolkar det så att ryktet skapades medvetet på inskrivningsavdelningarna. Som ett motvapen mot dem straighta som ville slippa lumpen på det allra enklaste sättet: påstå sig vara bögar...
http://www.kanal5play.se/program/play/b ... rty-s03e02
"Boston Tea Party" säsong 3 avsnitt 2 tar upp Gotlandsmyten.
"Boston Tea Party" säsong 3 avsnitt 2 tar upp Gotlandsmyten.
-
Camilla.dk
- Medlem
Jeg synes nu de virker mere heteroagtige. Med bøsseagtigt forestiller jeg mig noget andet end den klassiske med heteromænd der klæder sig ud eller danser fjollet. Eller hvor der inkorporeres hvad man i heteroseksuelle sammenhænge opfatter som "bøsseagtigt" og driver med det/fremstiller det fjollet. Det synes jeg er en klart synlig fremstilling af heteroseksualitet, på samme måde som at fortælle bøssevittigheder ikke virker "øsseagtigt" men derimod præcis det modsatte - nemlig heteroagtigt.Blixten skrev:Bögskräck verkar inte finnas på 82nd Airborne iallfall:
http://www.youtube.com/watch?v=wRDJk8VjvoE