Vi på andra sidan är i alla fall tvåRobert Sköld skrev:Jovisst kan man se så på det Varjag. Men jag och miljoner andra världen över har en annan syn på vad kommunism är, och då innefattar det även liberaler och många andra.
Jag säger som Olof Palme "Man ska kalla saker vid dess rätta namn". Sovjetunionen och Östblocket var i stort diktaturer i kommunismens namn.
/Robert Sköld
-Slå mig inte konstapeln - jag ar anitikommunist.
-Jag sk*ter i vilken sorts kommunist du är - stryk skall du ha!
Hursomhelst, tillbaka till skrönorna.
Statistik från bolshevikstaten
Till och med Goskomstat erkänner nästan att de har haft problem.
...
The initial period of Soviet statistics (1917-1930) was noted for its exceptionally intense activities: a great many special statistical censuses and surveys were carried out, the first balance of the national economy was pre- pared. This period was also characterized by pluralism of opinions, concepts, ideas, by critical use of foreign statistical achievements.
The subsequent development of Soviet statistics was impeded by the creation in the 30ies of an administrative bureaucratic system, by mass repressions affecting, among others, the best economists and statisticians.
Statistics during this period was engaged in accomplishing operative tasks, appraising the implementation of current plans, at the expense of its neglected analytical functions.
...
http://www.gks.ru/eng/history/1.asp
MVH
Hans