Quiz: Efterkrigstiden
Re: Quiz: Efterkrigstiden
Australiensaren Pat Cash..?
Ja nog passar Pat Cash in på ''en enda solig dag'' - men inte är det han. Den här killen kom från fattiga förhållanden - men var overdjävlig på clay-courts då sådana var allt han fått lära sig spela på......Amund skrev:Australiensaren Pat Cash..?
Jag har suttit och taenkt paa Jimmy Connors sedan jag saag bilden. Aeven om haaret inte riktigt staemmer saa chansar vi med det namnet.
Inte Connors heller....vår man fick motta sin första Grand Slam-pokal ur händerna av sin ungdomsidol - Björn Borg.... 
- sveahk
- Redaktör och stödjande medlem 2026
Gustavo Kuerten...
Hans K
Hans K
Där satt den! ''Guga'' Kuerten från Brazil - kom till French Open i Paris 1997 som ett ''wild card'' - och vann!sveahk skrev:Gustavo Kuerten...
Hans K
Killen hade flugit dit economy class, var notabelt enklare i klädsel och uppförande - än tennisnoblessen och sågs sisådär lite grann von oben....en katt bland hermeliner
Men katten spöade hermelinerna
http://en.wikipedia.org/wiki/Gustavo_Kuerten
sveahk's serve!, Varjag
- sveahk
...och jag servar ut på vattnet - en speciell landning, var och när och varför?
Hans K
Kan det vara Major Buang med familj - som landar en Cessna O-1 på USS Midway - när alternativet var Ho Chi Min's saltgruvor?, Varjag
- sveahk
Jag tänkte väl att det här var en fråga right up varjags alley
29 april 1975 packar sydvietnamesiska Major Bung Ly sin familj i en Bird Dog, och flyger ut till havs och träffar på USS Midway. Flyger ett par rundor, ingen plats att landa, däcket fullt av helikoptrar. Lyckas slänga ned ett meddelande vid en low-pass: "Please move your helicopters..." Captain Chambers på Midway skickar resolut ett par Huey helikoptrar (hur många?) överbord:roll: , Major Ly landar utan problem...What a story!

Varjag, varsågod!
Hans K
29 april 1975 packar sydvietnamesiska Major Bung Ly sin familj i en Bird Dog, och flyger ut till havs och träffar på USS Midway. Flyger ett par rundor, ingen plats att landa, däcket fullt av helikoptrar. Lyckas slänga ned ett meddelande vid en low-pass: "Please move your helicopters..." Captain Chambers på Midway skickar resolut ett par Huey helikoptrar (hur många?) överbord:roll: , Major Ly landar utan problem...What a story!
Varjag, varsågod!
Hans K
Tack sveahk - jo, jag kände till tillbudet vilket gjorde det lätt
Ett annat och nyare - där det var ytterst nära ögat - och alla instanser gick i full ''damage control''.....
var och när?, Varjag
Ett annat och nyare - där det var ytterst nära ögat - och alla instanser gick i full ''damage control''.....
var och när?, Varjag
- Bilagor
-
- tailstrike!.jpg (32.05 KiB) Visad 1327 gånger
- sveahk
Emirates A340, Melbourne, april förra året...?
Hans K
Hans K
Man tvekar belysa så färska händelser i ett historiskt forum. Men när ett renommerat flygbolags besättning - lyckas felkalkylera startvikten med 100 Ton! - och på ett hår när tar livet av 275 mämmiskor - är det sannerligen ett Historiskt Misstag.sveahk skrev:Emirates A340, Melbourne, april förra året...?
Hans K
''piloterna, har lämnat bolaget'' - hette det i kommunikén....
Piloten är alltid den första på Olyckplatsen - heter det i folkmun
http://www.news.com.au/a-close-scrape-f ... 5705296595
sveah frågar, Varjag
- sveahk
Tack varjag...
Vad händer här och var? Hans K
Vad händer här och var? Hans K
Budapest 1956, eller är det för enkelt? 
Berlin, juni 1953.....första gången Proletariatet revolterade mot Proletariatets Diktatur