Quiz: Sevärdheter
Re: Quiz, sevärdheter
Tack vælkomsthælsningen Amund.
Rætt svar, Marilyn Monroes norske far var från Haugesund.
Rætt svar, Marilyn Monroes norske far var från Haugesund.
Tavk Unmo! Då går vi till något som är snäppet mindre vackert än MM. Ett ställe som var viktigt en gång i tiden.
Var är vi?
Var är vi?
Den 11:e-12:e december hölls det genomgång här en gång för länge sedan – sekretessen var stor. 
Det var en uppsvälld och skakig man långt från sin forna kraft som kramande sin skakande arm bombastiskt berättade för de sammankallade militärerna om den stora offensiven som i ett slag skulle ändra hela krigsförloppet.Amund skrev:Den 11:e-12:e december hölls det genomgång här en gång för länge sedan – sekretessen var stor.
Får försöka lyfta Amund ur kvissträsket.....vi befinner oss nog vid FHQ Adlershorst vid Bad Nauheim, där
der Phurer gav sitt sista ''pep-talk'' till deltagarna i Wacht am Rhein - offensiven 1944?????
Varjag
der Phurer gav sitt sista ''pep-talk'' till deltagarna i Wacht am Rhein - offensiven 1944?????
Varjag
Det tackar jag för.varjag skrev:Får försöka lyfta Amund ur kvissträsket.....vi befinner oss nog vid FHQ Adlershorst vid Bad Nauheim, där
Varjag
Varjags tur att söka lyckan i turistbranschen – Varsågod!
Tack Amund
Turism var det ja. En litterär turist, lämnade denna pompösa fastighet - - med ett späckat reseprogram framför sig.
När han återvände till den - fann han att han vunnit något......
Vilken är fastigheten och vem var turisten?, Varjag
...där jag förstått att han spenderade sin mesta tid - med att dricka konjakför övrigt Von Rundstedts stabsplats under någon period har jag för mig
Turism var det ja. En litterär turist, lämnade denna pompösa fastighet - - med ett späckat reseprogram framför sig.
När han återvände till den - fann han att han vunnit något......
Vilken är fastigheten och vem var turisten?, Varjag
Det borde väl vara den anrika klubben The reform club i London, och turisten är då Phileas Fogg.
Nimrod-S kan sin Jules VerneNimrod-S skrev:Det borde väl vara den anrika klubben The reform club i London, och turisten är då Phileas Fogg.
Phileas Fogg vann sitt vad om £ 10 000 - att kunna resa jorden runt på 80 dagar. Med ett hårsmån....Genom att resa österut - hade han ''förlorat'' den kritiska 80:e dagen. Som lyckligen återhittades på The Reform Club
Nimrod-S klipper nästa biljett, Varjag
Tack varjag.
Var befinner vi oss här?
Var befinner vi oss här?
- Bilagor
-
- alle.jpg (462.58 KiB) Visad 1417 gånger
Det ligger ingen hund begraven här...tror jag.
I ryssriket????, Varjag
Nä, närmare än så. Ja, inte för dig, men för oss som bor i Sveriges huvudstad!varjag skrev:I ryssriket????, Varjag
Skogskyrkogården utanför Stockholm?
Rätt svar!masase skrev:Skogskyrkogården utanför Stockholm?
masase tar oss vidare...