Låter perfekt!Nizze skrev
Nu har jag lösningen på alla era problem.
Jag börjar på film linjen i umeå till hösten och om tre år tar jag examen gör lite film i sverige drar sedan över till staterna gör ett par kanonrullar som drar inte ett par miljoner. tar mig sedan tillbaka till sverige trycker in 10 mil själv och de 20 resterade får jag in på annat vis. vips så har vi en film om Karl XII, vänta bara några år.
Jänkarna är ju bäst på det där med film ja, men som du säger, de lär inte göra en film om Karl XII. Även om jag naturligtvis inte alls tror att han är särskillt okänd i internationell historia. I USA är han förmodligen dock bara känd bland historiker och militärer, men å andra sidan har ju de flesta amerikanerna inte en aning om mycket av sin egen historia ens.Jonteman skrev
Skulle en film göras om KarlXII anser jag att folk med lite pengar och specialeffekter ska göra den, och sånt finns inte i Sverige. Det finns i USA, skulle Sverige göra filmen skulle det antagligen mest se larvigt och fjolligt ut. Nu har tråkigt nog inte USA nåt större intresse i att göra en film om en okänd krigarkung.
Och jag tror nog visst att det skulle kunna bli en hyfsad film, med rätt resurser som sagt. Men man ska ju inte förvänta sig en Hollywoodproduktion i "patrioten-klass" kanske.