Jag tror man bör vara väldigt restriktiv med att "tolka" en bild från VK2 om hur pass äkta den är eller hur "rätt" männen på bilden gör.
För mig visar den bara en man som verkar sikta och en man som verkar mecka med en ksp inget annat. Jag kan inte överhuvudtaget sätta mig till doms för om dom gör "rätt" eller om deras klädsel eller nått annat.
Omständigheter kring när bilden togs är jag helt okunnig om därför kan jag inte säga vad som är "rätt eller fel", ingen annan heller. Bildtext i all är men den kan ofta vara väldigt fel.
Vad det gäller hörselskador har jag funderat på samma sak. Det enda jag kan tänka mig är att många veteraner måste vara hörselskadade. Som det smäller i krig är inte på nått sätt nyttigt för ens öron.
Hörselskador av gevär, kanoner m.m
Jag glodde på dokumentärer om Weather Underground som gick igårkväll och där visade de filmsnuttar från vietnamkriget och där fick man se två (vietnamesiska?) soldater som avfyrade en kulspruta på liknande sätt.roninn skrev:Jag tror man bör vara väldigt restriktiv med att "tolka" en bild från VK2 om hur pass äkta den är eller hur "rätt" männen på bilden gör.
Ja den såg jag också, var det den när den ena höll ksp med båda armarna över huvudet och den andra vietnamesen sköt.Solitaire skrev:Jag glodde på dokumentärer om Weather Underground som gick igårkväll och där visade de filmsnuttar från vietnamkriget och där fick man se två (vietnamesiska?) soldater som avfyrade en kulspruta på liknande sätt.roninn skrev:Jag tror man bör vara väldigt restriktiv med att "tolka" en bild från VK2 om hur pass äkta den är eller hur "rätt" männen på bilden gör.
Det här med att hålla en MG-42 över axeln medans den andra sköt har jag sett på ett par bilder och i nån dokumenät. Var det vanligt att man gjorde så här? Kan bara tänka mig att det kan vara nädvändigt om man använder den till LV.
Måste vara ett elände att ha den så nära huvudet, både det att det smäller och sen slängde den väl ut hylsor och band åt alla håll.
Måste vara ett elände att ha den så nära huvudet, både det att det smäller och sen slängde den väl ut hylsor och band åt alla håll.