Stämmer bra, det är tydligen fler än jag som är intresserade av lite udda filmer, nå din fråga.varjag skrev:Alone in the Dark????
Varjag
Quiz: Movie quotes
-
svartekaptenen
- Medlem
Re: Quiz: Movie quotes
Tack svartekaptenen
Stopp! Inte en patron utan rekvisition!!!!
?, Varjag
Stopp! Inte en patron utan rekvisition!!!!
?, Varjag
-
svartekaptenen
- Medlem
Mina tankar för mig till en Svensk film, har glömt vad den heter men den handlar om en kapten eller major som är
stationerad längs Norska gränsen under kriget, där bedriver han samt en del av hans underlydande ett privat
krig mot Tyskarna på andra sidan gränsen.
stationerad längs Norska gränsen under kriget, där bedriver han samt en del av hans underlydande ett privat
Ingen dålig gissning. Men det handlar om en ''paragrafryttare'' (ledningsfrasen) som vräks åt sidan av en tuff sergeant (manliga huvudrollen) - då bomber och kulor redan regnar ner.......svartekaptenen skrev:Mina tankar för mig till en Svensk film, har glömt vad den heter men den handlar om en kapten eller major som är
..vårt regemente fick stryk i finalen förra december. Men jag tänker vinna i år. Allt vi behöver är en bra mellanviktare...
Jag är ledsen Sir, jag har slutat boxas
Slutat boxas? När? Varför?
Varjag
Jag är ledsen Sir, jag har slutat boxas
Slutat boxas? När? Varför?
Varjag
Och ingen annan!NIL skrev:Härifrån till Evigheten?
Oförglömlig film.....NIL rullar nästa, Varjag
Tack varjag, en stark ensemble i den filmen...det är dock Montgomery Clift som i mitt tycke gör bäst ifrån sig.
Den här då?
- "Tjaa, jag åker mest omkring på nätterna...tunnelbana...bussar...och skall jag ändå hålla på med det så kan jag lika gärna se till att få betalt för det"
(fri översättning)
Den här då?
- "Tjaa, jag åker mest omkring på nätterna...tunnelbana...bussar...och skall jag ändå hålla på med det så kan jag lika gärna se till att få betalt för det"
(fri översättning)
Äh, det löser sig.
Låter som Robert De Niro i "Taxidriver" från 1976.
/ currahee
/ currahee
Tackar. Taxidriver en ganska obehaglig film, men sevärd.
Nästa gåta, vilken film och vilken skådis?
"Ta av hatten, gubbtjuv."
"Va, vem där?"
"Klara. Bara Klara"
"Tyst med dig annars jag skickar tillbaka dig till Hitler!"
/ currahee
Nästa gåta, vilken film och vilken skådis?
"Ta av hatten, gubbtjuv."
"Va, vem där?"
"Klara. Bara Klara"
"Tyst med dig annars jag skickar tillbaka dig till Hitler!"
/ currahee
Ett skott i mörkret men jag tycker mig känna igen dialogen i ett avsnitt av Doctor Who där han har ett möte med Clara Oswald.
http://en.wikipedia.org/wiki/Clara_Oswald
Fast det är säkert fel
http://en.wikipedia.org/wiki/Clara_Oswald
Fast det är säkert fel
Kreativ gissning, men helt fel.
Citatet kommer från en film och inte en TV-serie.
/ currahee
Citatet kommer från en film och inte en TV-serie.
/ currahee
Ledtråd:
Då filmen hade urpremiär mötes den av mycket hård kritik. Bland annat från en känd författare.
Det gick till och med så långt att man hade ett offentligt möte där kritikerkåren totalt sågade filmen och att man ville förbjuda liknande filmer framöver.
/ currahee
Då filmen hade urpremiär mötes den av mycket hård kritik. Bland annat från en känd författare.
Det gick till och med så långt att man hade ett offentligt möte där kritikerkåren totalt sågade filmen och att man ville förbjuda liknande filmer framöver.
/ currahee
Låter som en pilsnerfilm av klass. Möjligen Pensionat Paradiset? Alternativet är förstås någon syndig film från 50-talet.currahee skrev:Ledtråd:
/ currahee