Pyramid hittad i Bosnien Hercegovina?

Diskussioner kring händelser från de första stads-staterna och skrivtecknen till Roms fall.
Skriv svar
The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 22 april 2006, 12:30

senaste nyhet

stenblock hittade på en annan pyramid, s.k Bosniska Drake pyramiden :D

Bild

CNN har kommit till visoko, och de ska sända direkt från utgrävningen kl 17

Är det någon som vet om man kan kolla på cnn via nätet ???????????????

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 22 april 2006, 14:35

The Ghost skrev:senaste nyhet

stenblock hittade på en annan pyramid, s.k Bosniska Drake pyramiden
Så så fort man hittar ett stenblock som kan vara från Medeltiden, så kommer det från en pyramid?

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem

Inlägg av tryggve » 22 april 2006, 14:38

The Ghost skrev:
Är det någon som vet om man kan kolla på cnn via nätet ???????????????
Jag tror att det är en prenummerationstjänst, men vet inte säkert.

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 22 april 2006, 16:01

just nu , stor aktion, folk från staden visoko har kommit att hjälpa att rensa buskar och grenar från området, de planerar att gräva ut 200 X 50 meter så att man kan se pyramid väggen från luften och från staden

så ser det ut idag

[Ovidkommande bilder borttagna/Gutekrigaren]

Gutekrigaren
Medlem

Inlägg av Gutekrigaren » 22 april 2006, 16:07

Ghost, påminnelsen om att inte posta fullständigt onödiga och ovidkommande bilder gäller fortfarande. Vänligen avlägsna sådana bilder.

Jag har fortfarande inte fått svar på frågan: Hur kan en sten som hittats precis nyss sägas vara bevis för en pyramid?

Mvh Petter

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 22 april 2006, 16:13

Jag har fortfarande inte fått svar på frågan: Hur kan en sten som hittats precis nyss sägas vara bevis för en pyramid?
för att de som har kollat via sateliter innan utgrävningen började såg de tre pyramid format berg , plus att när de kollade via termal satelit märkte de att de här områden kylls ner fortare än området runt de här berg, detta är karakteristik för byggnader att de kyls ner fortare än området

altså det är inte 100% säkert att det rör sig om en pyramid , men vi får se :wink:

Gutekrigaren
Medlem

Inlägg av Gutekrigaren » 22 april 2006, 16:23

The Ghost skrev:
för att de som har kollat via sateliter innan utgrävningen började såg de tre pyramid format berg , plus att när de kollade via termal satelit märkte de att de här områden kylls ner fortare än området runt de här berg, detta är karakteristik för byggnader att de kyls ner fortare än området

altså det är inte 100% säkert att det rör sig om en pyramid , men vi får se :wink:
Men det är ju inte alls giltigt som bevis. Stenarna måste ju först analyseras grundligt av oberoende forskare (dvs sådana som inte alls har med Osmanagic team att göra) för att se om de är människopåverkade eller inte.

Jag har nu tagit bort de irrelevanta bilderna. Vänligen sluta publicera sådana.

Mvh Petter

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 22 april 2006, 16:39

senaste bilder från utgrävningen

riktiga bevis, sten block som ligger på varandra

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Edit* Tog bort två onödiga bilder - Dûrion

fantastisk 8-) varje dag mer och mer bevis , yeeaah :D ibland när jag ser d ehär bilderna vill jag skrika av glädje :D

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 22 april 2006, 17:24

Det var ju slutligen lite mer intressanta bilder. Vilken sorts sten är det i de där "blocken"? Det ser ju nästan ut som om de är gjorda av någoting cementliknande. Är det kanske någon slags romersk byggnad?

Mvh -Dan

Gutekrigaren
Medlem

Inlägg av Gutekrigaren » 22 april 2006, 17:40

Vad är det som säger att dessa block inte är från den medeltida stad som vi redan vet ligger på berget?

Mvh Petter

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 22 april 2006, 19:44

Vad är det som säger att dessa block inte är från den medeltida stad som vi redan vet ligger på berget?
för att det är bara känt att staden var på toppen av berget inte på sidan av berget :wink:

Är det kanske någon slags romersk byggnad?
ingen vet än :?

Gutekrigaren
Medlem

Inlägg av Gutekrigaren » 22 april 2006, 19:48

The Ghost skrev:
för att det är bara känt att staden var på toppen av berget inte på sidan av berget :wink:
De flesta städer har bebyggelse strax omkring, om inte annat längs den väg som bör ha lett till staden. För de flög väl inte helikopter upp? På medeltiden var befästningar vanliga runtom och strax utanför städer.
The Ghost skrev:
Är det kanske någon slags romersk byggnad?
ingen vet än :?
Om ingen vet, varför tar du (och Osmanagic team) det då som bevis för en pyramid?

Mvh Petter

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 22 april 2006, 20:12

Om ingen vet, varför tar du (och Osmanagic team) det då som bevis för en pyramid?

Mvh Petter
för att berget ut ser ut som en pyramid, :? är du blind eller ???? hur många gånger har jag postat bilder på pyramid format berg som nu visar sig med sten blocken att det rör sig om stenbyggnad under berget

Bild

bilden tagen från ett flygplan , :? om det här inte ser ut som en pyramid för dig då har jag inga komentarer mer :?

Användarvisningsbild
anthos
Medlem

Inlägg av anthos » 22 april 2006, 20:21

The Ghost skrev: fantastisk 8-) varje dag mer och mer bevis , yeeaah :D ibland när jag ser d ehär bilderna vill jag skrika av glädje :D
än är det inte en pyramid de gräver kring.

o andra sidan har detta varit bra för området, har sett på någon nyhetskanal att folk bakar pizzor i form av pyramider och försälningen går utmärkt.

Gutekrigaren
Medlem

Inlägg av Gutekrigaren » 22 april 2006, 20:23

De flesta berg ser ut som pyramider ur vissa vinklar. Det innebär inte att de är pyramider.

Jag tycker också att berget ser ut som en pyramid, men byggnadsmaterial som hittas på det är inte bevis för att det är en pyramid för det.

Jag ger nog också upp, för det verkar vara svårt att få bevis som är riktiga bevis. Bilder på ett berg är inte bevis.

Mvh Petter

Skriv svar