Multiplayer EU2?

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Pirre
Medlem
Ort: Staden med ett lag som efter 36 år äntligen fått SM-GULD!

Inlägg av Pirre » 6 juni 2002, 22:13

Anno skrev:någon mer
Som lycklig ägare till EU2 i snart en vecka skulle även jag vilja delta, men TYVÄRR så sitter jag med ett slött modem... I manualen står det nämligen att:
...the players need fast internet connections of att least 512kbit/s... (sid 10)
:(

Mvh,
Pirre

Användarvisningsbild
virdung
Medlem

Inlägg av virdung » 6 juni 2002, 22:16

Pirre skrev:
Som lycklig ägare till EU2 i snart en vecka skulle även jag vilja delta, men TYVÄRR så sitter jag med ett slött modem... I manualen står det nämligen att:
...the players need fast internet connections of att least 512kbit/s... (sid 10)

Mvh,
Pirre
låter lite konstigt, har ingen manual själv (slavat bort den :wink: )..

Nån som har testat att spela med modem?

Användarvisningsbild
Ostmark
Medlem

Inlägg av Ostmark » 7 juni 2002, 17:18

virdung skrev:
Pirre skrev:

Mvh,
Pirre
låter lite konstigt, har ingen manual själv (slavat bort den :wink: )..

Nån som har testat att spela med modem?
Det fungerar ej.. för slött.
Mvh
Ostmark

Användarvisningsbild
Mats
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Mats » 7 juni 2002, 17:19

Vad ni velar! :) Det krävs att någon med ledaregenskaper styr upp detta tror jag.

Användarvisningsbild
Korpen
Medlem

Inlägg av Korpen » 7 juni 2002, 21:15

Vad alla verkar vara inriktade på territoriell expantion och världsherravälde. Mkt av de "problem" som folk här har med EU2 verkar komma från det faktum att man spelar mkt aggresivt och strävar efter att utnyttja spelmotorn.

Idé: Jag är gärna med och spela MP någon gång, men jag har ett förslag på en "husregel": man får bara kräva, eller aceptera, max TVÅ provinser som man inte har en CB sköld i.

Detta för att ta udden av de värsta erövringsplanerna samt att göra spelet mera intressant då det krävs mera plannering än att bara banga på.
Åsikter?

Också lite reklam, det behövs mera folk: http://www.maldenhill.freeserve.co.uk/mygame.htm

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 8 juni 2002, 20:30

vi försöker att spela nu idag(lördag den 8 juni) kl: 21:00!

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 8 juni 2002, 21:42

Dom ända gamers är Relay och Jag!!!!

dom andra ska bara titta på VM(förstår attman vill titta när sverige spelar)
eller gör något annat!

Dålig stil J von B och ostmark att ni inte kunnde komma eller aldrig kan spela!(vill banka frankrike med er)

Användarvisningsbild
Relay
Medlem

Inlägg av Relay » 8 juni 2002, 21:43

Anno skrev:Dom ända gamers är Relay och Jag!!!!

dom andra ska bara titta på VM(förstår attman vill titta när sverige spelar)
eller gör något annat!

Dålig stil J von B och ostmark att ni inte kunnde komma eller aldrig kan spela!(vill banka frankrike med er)
Håller med Anno uppryckning krävs

Användarvisningsbild
virdung
Medlem

Inlägg av virdung » 8 juni 2002, 23:34

Ja, vart tog alla vägen? Vi var ju 5 pers som skulle spela men Anno, du bara stack ju.

Tycker inte du ska klaga på oss andra sådär när du själv bara sket i det.

Ja ja, hur som helst... Jag kan fortf. vara med och spela, varje dag efter jobbet fram till kl. 23.00 typ...

(Obs, mitt 100 inlägg ;))

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 9 juni 2002, 02:26

virdung skrev:Ja, vart tog alla vägen? Vi var ju 5 pers som skulle spela men Anno, du bara stack ju.

Tycker inte du ska klaga på oss andra sådär när du själv bara sket i det.

Ja ja, hur som helst... Jag kan fortf. vara med och spela, varje dag efter jobbet fram till kl. 23.00 typ...

(Obs, mitt 100 inlägg ;))
När Patrik stack så tröttnade jag på alla ska göra dittan och dattan! Dessutom när Ostmark och J von B inte är med så blir det inte roligt!

Jag kan tänka mig att om jag hade spelat med er idag skulle ni säkerligen inte spelat igen(eftersom ni tvunget skulle titta på en match eller något annat) så hade vi varit tvugna att starta om igen.

Som sagt Relay och jag är riktiga Gamers och jag vill fortsätta spela på det spelet vi håll på med(med ostmark och J von B)!

Användarvisningsbild
virdung
Medlem

Inlägg av virdung » 9 juni 2002, 10:36

När Patrik stack så tröttnade jag på alla ska göra dittan och dattan! Dessutom när Ostmark och J von B inte är med så blir det inte roligt!
Att patrik stack var ju inte bra, om som han sa, släkten kom eller inte, låter jag dock vara osagt...
Jag kan tänka mig att om jag hade spelat med er idag skulle ni säkerligen inte spelat igen(eftersom ni tvunget skulle titta på en match eller något annat) så hade vi varit tvugna att starta om igen.
Det är väl mkt möjligt att nån skulle titta på en fotbollsmatch sen nästa gång vi skulle spelat. Starta om, igen, är ingenting jag heller vill...
Som sagt Relay och jag är riktiga Gamers och jag vill fortsätta spela på det spelet vi håll på med(med ostmark och J von B)!
Jag håller med dig, helst skulle jag ju vilja fortsätta på det spelet vi redan har påbörjat, så mkt roligare då ju... Mycket folk och förolämpningarna flyger i liften ;)

Ang. riktiga gamers så ser jag ingen anledning tillvarför du ska såga oss andra utmed fotknölarna.

Jag ser ingeting som tyder på att ni två skulle vara mer gamers än någon av er andra...

Och ja, jag kan, och vill fortfarande spela varje dag mellan ca. 17.00-23.00

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 9 juni 2002, 14:16

Jag håller med dig, helst skulle jag ju vilja fortsätta på det spelet vi redan har påbörjat, så mkt roligare då ju... Mycket folk och förolämpningarna flyger i liften

Ang. riktiga gamers så ser jag ingen anledning tillvarför du ska såga oss andra utmed fotknölarna.

Jag ser ingeting som tyder på att ni två skulle vara mer gamers än någon av er andra...

Och ja, jag kan, och vill fortfarande spela varje dag mellan ca. 17.00-23.00
Ja det var roligt att förolämpa folk särskilt dig groddkungen!

Men när det gäller Gamers, så är det så att riktiga gamers kan uppoffra vissa saker och kan spela när han vill(nästan)! Du tex kan bara spela mellan 17:00 till 23:00 därför är du ingen riktig gamers! Eller man måste titta på någon vm match(förutom sverige-matcher) när polarna vill spela! Då är man sanerligen inte en gamers! Det enda som står i imot en Gamers är Bröllop, begravning, man tar studenten, i viss mån vissa födelsedagar och sverige matcher i vm! Men man ska kunna Skolka från skolan en dag för att spela eller att strunta i en vm-match!

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 9 juni 2002, 17:22

Det där låter jävligt sjukt. Jag känner vissa, som skolkar flera gånger bara för att spela dator. Och sverige vm matcher är dubbelt så viktigare än att spela dator. Gamer=lamer.

Användarvisningsbild
virdung
Medlem

Inlägg av virdung » 9 juni 2002, 17:35

Anno skrev: Men när det gäller Gamers, så är det så att riktiga gamers kan uppoffra vissa saker och kan spela när han vill(nästan)! Du tex kan bara spela mellan 17:00 till 23:00 därför är du ingen riktig gamers! Eller man måste titta på någon vm match(förutom sverige-matcher) när polarna vill spela! Då är man sanerligen inte en gamers! Det enda som står i imot en Gamers är Bröllop, begravning, man tar studenten, i viss mån vissa födelsedagar och sverige matcher i vm! Men man ska kunna Skolka från skolan en dag för att spela eller att strunta i en vm-match!
Anledningen till att jag bara kan spela mellan 17-23 är att man har ju ett jobb och sköta med, och det tänker jag ju inte offra på EU2 med tanke på vilket strul det vart hittils. Sveriges VM-matcher i fotboll är en annan sak..

Jag håller även med Tobbe i viss mån, påstår du att det är fel att prioritera jobbet framför EU2 så skulla jag åxå utnämna dig till lamer...

Visst, jag har åxå skolkat flera gånger från skolan bara för att sitta hemma och gibba folk med railen, men skillnaden är att då förlorade man inga pengar på det, nu förlorar man 1200 NOK/dag (ca. 1400 SEK/dag) om man skulle sjukanmäla sig... så frågan blir i så fall vem det är som är lamer igentligen?
Anno skrev:Dom ända gamers är Relay och Jag!!!!
Sen föreslår jag att du spenderar lite mer tid i skolan.. speciellt ökar närvaron på svenskalektionerna.. :wink:

Nu tycker jag vi begraver stridsyxan och koncentrerar oss på själva frågan istället. Ska vi säga en dag och tid då vi lirar och de som inte är med då skiter vi eller hur ska vi göra? Detta håller ju på att rinna ut i sanden nu som jag ser det..

Mer grodlår åt folket! :wink:

Viva La France
Senast redigerad av 1 virdung, redigerad totalt 9 gånger.

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 9 juni 2002, 17:41

tobbe skrev:Det där låter jävligt sjukt. Jag känner vissa, som skolkar flera gånger bara för att spela dator. Och sverige vm matcher är dubbelt så viktigare än att spela dator. Gamer=lamer.
Visst är det sjuk! Att sitta i 2 timmar vid datorn är helt sjukt, snacka om att kasta iväg sitt liv eller hur mycket kroppen tar stryck. Men man gör det :D Vissa människor går upp kl: 12:00 på dagen och sitter där fram till kl: 02:00 på natten!

Att man skolkar från skolan lite då och då gör inget! men bara det inte blir 1 gång i veckan! Att "skolka" från jobbet kan jag förstå att man inte vill göra!

virdung är du läkare!

Skriv svar