//Fredde
World War 2 Online?
-
Carolus XII
- Medlem
- Inlägg: 189
- Blev medlem: 1 juni 2003, 11:35
- Ort: Haninge, handen.
Jo jag förstår mycket väl vad han menade... Tyckte det var väldigt konstigt formulerat och jag förstod inte bättre då han försökte förklara.
Ber om ursäkt om jag har låtit hård och sträv... vilket jag har gjort!
Men jag tycker dock att det låter fortfarande konstigt. Men, no hard feelings...
Ha det bra Rommel och ni andra.
/Rally
Ber om ursäkt om jag har låtit hård och sträv... vilket jag har gjort!
Men jag tycker dock att det låter fortfarande konstigt. Men, no hard feelings...
Ha det bra Rommel och ni andra.
/Rally
Okej, kanske skulle skrivit att det var mina åsikter sen, men iallefall.Rally skrev:Jo jag förstår mycket väl vad han menade... Tyckte det var väldigt konstigt formulerat och jag förstod inte bättre då han försökte förklara.
Ber om ursäkt om jag har låtit hård och sträv... vilket jag har gjort!
Men jag tycker dock att det låter fortfarande konstigt. Men, no hard feelings...
Ha det bra Rommel och ni andra.
/Rally
Oj! Totalt missat Marcus påhopp på WWIIOL. Det som är trist med WWIIOL är att det har en väldigt hög inlärningskurva. Det vill säga; det tar tid att lära sig spelet, det tar en ganska lång tid innan känner att man är en kugge i hjulet. Oftast så räcker det inte ens med de vanliga 7 dagarna gratis. När jag började spela (i juli 2002) så hade jag en månad gratis, vilket räckte för att jag skulle känna att jag deltog i ett "riktigt" krig, och det på gräsrots nivå tillsammans med tusentals andra.
Ni som vill testa det, ge det tid och fråga gärna andra om ni har några frågor. Gillar ni FPS, simulatorer och strategi så ÄR detta spelet för er. Ni kanske inte till att börja med får vara med att planera operationer, men ni deltar i dem som vanliga soldater och det är faktiskt något som tilltalar mig. Fast nu är jag officers kandidat inom OKW/GHC (German high Command) och får förhoppningsvis leda och planera större operationer.
Stora förändringar är också på gång i och med att patch 1.10 släpps nu i veckan. Och det är också faktiskt en kul aspekt med spelet. Första gången jag spelade det tyckte jag herregud är inte detta är färdigt spel, hur kan man släppa något som inte är färdigt? Men det är just det, WWIIOL kommer hela tiden att förbättras och förändras. De komemr att inkludera fler och fler vapen och fordon, fler och fler länder och också fler krigsskådeplatser.
Bara den tanken tycker jag är svindlande.... WWIIOL är ett suveränt spel just nu, men det är inte klart än det är inte ens halvfärdigt och det kommer det aldrig att bli. Huvaligen!
Detta är spelet där du faktiskt kan överaska en försvarande spelare, men och självfallet bli överaskad. I alla andra spel inom FPS och simulator genren vet du vart och när fienden kommer, du vet också att de vet vart och när du anfaller. detta resulterar i att det omöjligen kan bli realistiskt. Men så är inte alltså fallet med WWIIOL. I detta spel kan du i en grupp med andra attackera med hjälp av överaskningselementet. Och det är kul.
Detta gör att det smusslas bakom scenen i GHC och inom AHC (allied High Command). Min avatar gäller som regel i detta spel, precis som det gör i ett riktigt krig!
Marcus! Jag vet inte vad du menar riktigt med skala, men om du pratar om hur stor världen är i spelet, så finns det inget annat MMO spel idag som har större karta än vad WWIIOL har. Jag vet inte riktigt hur stort PS är, men jag kan inte tänka mig att det är större än detta: http://www.freewebs.com/nrakjar/maps.html. Länken visar en jämförelse mellan olika MMO spel.
Ni som vill testa det, ge det tid och fråga gärna andra om ni har några frågor. Gillar ni FPS, simulatorer och strategi så ÄR detta spelet för er. Ni kanske inte till att börja med får vara med att planera operationer, men ni deltar i dem som vanliga soldater och det är faktiskt något som tilltalar mig. Fast nu är jag officers kandidat inom OKW/GHC (German high Command) och får förhoppningsvis leda och planera större operationer.
Stora förändringar är också på gång i och med att patch 1.10 släpps nu i veckan. Och det är också faktiskt en kul aspekt med spelet. Första gången jag spelade det tyckte jag herregud är inte detta är färdigt spel, hur kan man släppa något som inte är färdigt? Men det är just det, WWIIOL kommer hela tiden att förbättras och förändras. De komemr att inkludera fler och fler vapen och fordon, fler och fler länder och också fler krigsskådeplatser.
Bara den tanken tycker jag är svindlande.... WWIIOL är ett suveränt spel just nu, men det är inte klart än det är inte ens halvfärdigt och det kommer det aldrig att bli. Huvaligen!
Detta är spelet där du faktiskt kan överaska en försvarande spelare, men och självfallet bli överaskad. I alla andra spel inom FPS och simulator genren vet du vart och när fienden kommer, du vet också att de vet vart och när du anfaller. detta resulterar i att det omöjligen kan bli realistiskt. Men så är inte alltså fallet med WWIIOL. I detta spel kan du i en grupp med andra attackera med hjälp av överaskningselementet. Och det är kul.
Detta gör att det smusslas bakom scenen i GHC och inom AHC (allied High Command). Min avatar gäller som regel i detta spel, precis som det gör i ett riktigt krig!
Marcus! Jag vet inte vad du menar riktigt med skala, men om du pratar om hur stor världen är i spelet, så finns det inget annat MMO spel idag som har större karta än vad WWIIOL har. Jag vet inte riktigt hur stort PS är, men jag kan inte tänka mig att det är större än detta: http://www.freewebs.com/nrakjar/maps.html. Länken visar en jämförelse mellan olika MMO spel.
Hehe tog lång tid för dig att svara
Det jag menar med skalan, är att i PS är det strider mellan hundratals spelare hela tiden och det händer hela tiden något. Otroligt kul, medans i WW2OL så tja, händer det inte så mycket. Fast jag satte mig aldrig riktigt in i spelet, det hade för hög inlärningskurva. Ska ge det en ny chans nån gång i framtiden.
Det jag menar med skalan, är att i PS är det strider mellan hundratals spelare hela tiden och det händer hela tiden något. Otroligt kul, medans i WW2OL så tja, händer det inte så mycket. Fast jag satte mig aldrig riktigt in i spelet, det hade för hög inlärningskurva. Ska ge det en ny chans nån gång i framtiden.
I otrolig skala ? Du är medveten om att Kartan i WWIIOnline är större än alla kombinerade kartor i Planetside ??Vill ni ha ett riktigt MMOFPS med otrolig skala
Varför uttalar du dig då ??Fast jag satte mig aldrig riktigt in i spelet
WWIIOnline har en massa saker som många av oss söker, Strategi, Strid,taktik.
Fan, Det får mig nästan att göra i brallan ibland, Och det räcker för mig.
Att dra in Planetside i det här är nästan ett hån, Ok, Det är säkert ett kul spel, Men det har ingenting gemensamt med WWIIOnline. Vissa saker är bättre, Och vissa saker är sämre.
Jämnför dom inte.
Frågan är om du verkligen har spelat WWIIOnline, När Vi spelar så händer det iaf saker.i WW2OL så tja, händer det inte så mycket.
Senast redigerad av 1 Stege, redigerad totalt 28 gånger.
VAD DÅ "VI"???????? DU menar DU? `Det är det bästa online spelet som finns hittils.Rommel skrev:Om du vill ha reda på vad vi tycker om det?? Det är tråkigt, faktiskt väldigt tråkigt, och fult, faktiskt väldigt fult, irriterande styrning, När jag testade det spelade inga knappt, jag skuttade runt i kanske 1 timma, kom i en liten strid, det var allt.
Och som jag förklarade innnan, till skillnad mot WW2OLså är det alltid människor i närheten och maffiga strider med upp till hundratals samtidigt. Jämfört med WW2OL därdet bara är små strider ibland (då man kommer fram till fronten).Stege skrev:I otrolig skala ? Du är medveten om att Kartan i WWIIOnline är större än alla kombinerade kartor i Planetside ??Vill ni ha ett riktigt MMOFPS med otrolig skala
Dessutom har PS såååååå mycket bättre grafik och såååååååå mycket bättre känsla.
Hehe jag jobbar med Internet support inte dator supporttobbe skrev:Haha var inte du som jobbade på en support som hjälper folk med datorproblem?
"Peta på den med en pinne"
den brummande lådan under bordet vet jag inte så mycket om och så är det en Macintosh.
I ett svagt ögonblick så gick jag med på att köpa en för tjejen tyckte den var sött
Luno: Har du varit inne på mac supprt sidan på WWIIOL HQ och frågat?http://discussions.playnet.com/viewforum.php?f=9. De kanske kan hjälpa dig
-
Mikael Karlsson
- Medlem
- Inlägg: 276
- Blev medlem: 24 mars 2002, 12:09
- Ort: Vålberg
- Kontakt:
1) Nej, det är ingen vanlig shooter och tar enormt lång tid att lära sig. De flesta får inte sin första frag på flera dagar efter att de börjat spela.Rommel skrev:Då jag spelade det i kanske 1 timma så kan jag väl komentera.
Spelade själv.
Vi menade jag vi på skalman.
Fordona riktigt irriterande att styra.
2) Dum idé.
3) Har du något mandat som gör att du kan tala för oss andra.
4) Byt ut irriterande med "realistisk simulering".