World War 2 Online?

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Carolus XII
Medlem
Inlägg: 189
Blev medlem: 1 juni 2003, 11:35
Ort: Haninge, handen.

Inlägg av Carolus XII » 1 juni 2003, 15:21

rally är ju värsta Dwight! 8)



//Fredde :lol:

Användarvisningsbild
Rally
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: 9 november 2002, 00:48
Ort: Bajenland

Inlägg av Rally » 1 juni 2003, 18:35

Jo jag förstår mycket väl vad han menade... Tyckte det var väldigt konstigt formulerat och jag förstod inte bättre då han försökte förklara.

Ber om ursäkt om jag har låtit hård och sträv... vilket jag har gjort!

Men jag tycker dock att det låter fortfarande konstigt. Men, no hard feelings...

Ha det bra Rommel och ni andra.

/Rally

Lasse
Medlem
Inlägg: 1541
Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
Ort: Sthml

Inlägg av Lasse » 1 juni 2003, 18:40

Rally skrev:Jo jag förstår mycket väl vad han menade... Tyckte det var väldigt konstigt formulerat och jag förstod inte bättre då han försökte förklara.

Ber om ursäkt om jag har låtit hård och sträv... vilket jag har gjort!

Men jag tycker dock att det låter fortfarande konstigt. Men, no hard feelings...

Ha det bra Rommel och ni andra.

/Rally
Okej, kanske skulle skrivit att det var mina åsikter sen, men iallefall.

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem
Inlägg: 848
Blev medlem: 5 november 2002, 12:51

Inlägg av Gatzu » 1 juni 2003, 19:50

ww2 online är tyvärr såååååå tråkigt.

Vill ni ha ett riktigt MMOFPS med otrolig skala och coola strider, köp PLANETSIDE (inget historiskt spel men otroligt mycket roligare)

Användarvisningsbild
Rally
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: 9 november 2002, 00:48
Ort: Bajenland

Inlägg av Rally » 28 oktober 2003, 02:38

Oj! Totalt missat Marcus påhopp på WWIIOL. Det som är trist med WWIIOL är att det har en väldigt hög inlärningskurva. Det vill säga; det tar tid att lära sig spelet, det tar en ganska lång tid innan känner att man är en kugge i hjulet. Oftast så räcker det inte ens med de vanliga 7 dagarna gratis. När jag började spela (i juli 2002) så hade jag en månad gratis, vilket räckte för att jag skulle känna att jag deltog i ett "riktigt" krig, och det på gräsrots nivå tillsammans med tusentals andra.

Ni som vill testa det, ge det tid och fråga gärna andra om ni har några frågor. Gillar ni FPS, simulatorer och strategi så ÄR detta spelet för er. Ni kanske inte till att börja med får vara med att planera operationer, men ni deltar i dem som vanliga soldater och det är faktiskt något som tilltalar mig. Fast nu är jag officers kandidat inom OKW/GHC (German high Command) och får förhoppningsvis leda och planera större operationer.

Stora förändringar är också på gång i och med att patch 1.10 släpps nu i veckan. Och det är också faktiskt en kul aspekt med spelet. Första gången jag spelade det tyckte jag herregud är inte detta är färdigt spel, hur kan man släppa något som inte är färdigt? Men det är just det, WWIIOL kommer hela tiden att förbättras och förändras. De komemr att inkludera fler och fler vapen och fordon, fler och fler länder och också fler krigsskådeplatser.

Bara den tanken tycker jag är svindlande.... WWIIOL är ett suveränt spel just nu, men det är inte klart än det är inte ens halvfärdigt och det kommer det aldrig att bli. Huvaligen!

Detta är spelet där du faktiskt kan överaska en försvarande spelare, men och självfallet bli överaskad. I alla andra spel inom FPS och simulator genren vet du vart och när fienden kommer, du vet också att de vet vart och när du anfaller. detta resulterar i att det omöjligen kan bli realistiskt. Men så är inte alltså fallet med WWIIOL. I detta spel kan du i en grupp med andra attackera med hjälp av överaskningselementet. Och det är kul.

Detta gör att det smusslas bakom scenen i GHC och inom AHC (allied High Command). Min avatar gäller som regel i detta spel, precis som det gör i ett riktigt krig!

Marcus! Jag vet inte vad du menar riktigt med skala, men om du pratar om hur stor världen är i spelet, så finns det inget annat MMO spel idag som har större karta än vad WWIIOL har. Jag vet inte riktigt hur stort PS är, men jag kan inte tänka mig att det är större än detta: http://www.freewebs.com/nrakjar/maps.html. Länken visar en jämförelse mellan olika MMO spel.

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem
Inlägg: 848
Blev medlem: 5 november 2002, 12:51

Inlägg av Gatzu » 28 oktober 2003, 03:28

Hehe tog lång tid för dig att svara :P
Det jag menar med skalan, är att i PS är det strider mellan hundratals spelare hela tiden och det händer hela tiden något. Otroligt kul, medans i WW2OL så tja, händer det inte så mycket. Fast jag satte mig aldrig riktigt in i spelet, det hade för hög inlärningskurva. Ska ge det en ny chans nån gång i framtiden.

Stege
Medlem
Inlägg: 160
Blev medlem: 12 oktober 2002, 15:19
Ort: Stockholm

Inlägg av Stege » 28 oktober 2003, 03:56

Vill ni ha ett riktigt MMOFPS med otrolig skala
I otrolig skala ? Du är medveten om att Kartan i WWIIOnline är större än alla kombinerade kartor i Planetside ??
Fast jag satte mig aldrig riktigt in i spelet
Varför uttalar du dig då ??
WWIIOnline har en massa saker som många av oss söker, Strategi, Strid,taktik.

Fan, Det får mig nästan att göra i brallan ibland, Och det räcker för mig.

Att dra in Planetside i det här är nästan ett hån, Ok, Det är säkert ett kul spel, Men det har ingenting gemensamt med WWIIOnline. Vissa saker är bättre, Och vissa saker är sämre.
Jämnför dom inte.
i WW2OL så tja, händer det inte så mycket.
Frågan är om du verkligen har spelat WWIIOnline, När Vi spelar så händer det iaf saker.
Senast redigerad av 1 Stege, redigerad totalt 28 gånger.

Användarvisningsbild
volgar
Medlem
Inlägg: 417
Blev medlem: 30 augusti 2003, 19:11
Ort: sthlm

Inlägg av volgar » 28 oktober 2003, 04:25

Rommel skrev:Om du vill ha reda på vad vi tycker om det?? Det är tråkigt, faktiskt väldigt tråkigt, och fult, faktiskt väldigt fult, irriterande styrning, När jag testade det spelade inga knappt, jag skuttade runt i kanske 1 timma, kom i en liten strid, det var allt.
VAD DÅ "VI"???????? DU menar DU? `Det är det bästa online spelet som finns hittils.

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem
Inlägg: 848
Blev medlem: 5 november 2002, 12:51

Inlägg av Gatzu » 28 oktober 2003, 11:04

Stege skrev:
Vill ni ha ett riktigt MMOFPS med otrolig skala
I otrolig skala ? Du är medveten om att Kartan i WWIIOnline är större än alla kombinerade kartor i Planetside ??
Och som jag förklarade innnan, till skillnad mot WW2OLså är det alltid människor i närheten och maffiga strider med upp till hundratals samtidigt. Jämfört med WW2OL därdet bara är små strider ibland (då man kommer fram till fronten).
Dessutom har PS såååååå mycket bättre grafik och såååååååå mycket bättre känsla.

Användarvisningsbild
Luno
Medlem
Inlägg: 2016
Blev medlem: 7 maj 2003, 15:03
Ort: Portugal/Funchal

Inlägg av Luno » 28 oktober 2003, 12:11

Roligt att se att min tråd fortfarande är igång :) men grundproblemet består för mig jag får inte igång spelet :cry: får fell kod -40
Min dator vill inte riktigt som jag vill . jag har gjort allt även svurit åt den och hotat den. Och petat på den med en pinne

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 28 oktober 2003, 15:52

Haha var inte du som jobbade på en support som hjälper folk med datorproblem?

"Peta på den med en pinne" :lol:

Användarvisningsbild
Luno
Medlem
Inlägg: 2016
Blev medlem: 7 maj 2003, 15:03
Ort: Portugal/Funchal

Inlägg av Luno » 28 oktober 2003, 16:38

tobbe skrev:Haha var inte du som jobbade på en support som hjälper folk med datorproblem?

"Peta på den med en pinne" :lol:
Hehe jag jobbar med Internet support inte dator support :D
den brummande lådan under bordet vet jag inte så mycket om och så är det en Macintosh.
I ett svagt ögonblick så gick jag med på att köpa en för tjejen tyckte den var sött :)

Användarvisningsbild
Rally
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: 9 november 2002, 00:48
Ort: Bajenland

Inlägg av Rally » 28 oktober 2003, 18:09

Luno: Har du varit inne på mac supprt sidan på WWIIOL HQ och frågat?http://discussions.playnet.com/viewforum.php?f=9. De kanske kan hjälpa dig

Mikael Karlsson
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: 24 mars 2002, 12:09
Ort: Vålberg
Kontakt:

Inlägg av Mikael Karlsson » 28 oktober 2003, 18:40

Bara småstrider på WWIIOnline?
Ja jösses, hur länge spelade ni, 5 minuter? :roll:
Striderna där kan innehålla riktigt mycket folk. Nej, inte alltid, men för det mesta.
Det gäller att välja rätt ställe och sedan följa sina order, då kan jag lova att ni får strida.
:)

Användarvisningsbild
Petter D
Medlem
Inlägg: 382
Blev medlem: 3 maj 2003, 10:31
Ort: Sverige

Inlägg av Petter D » 28 oktober 2003, 18:50

Rommel skrev:Då jag spelade det i kanske 1 timma så kan jag väl komentera.

Spelade själv.

Vi menade jag vi på skalman.

Fordona riktigt irriterande att styra.
1) Nej, det är ingen vanlig shooter och tar enormt lång tid att lära sig. De flesta får inte sin första frag på flera dagar efter att de börjat spela.

2) Dum idé.

3) Har du något mandat som gör att du kan tala för oss andra.

4) Byt ut irriterande med "realistisk simulering".

Skriv svar