Vad i hela världen sysslar SMB med?!?!
- subskipper
- Medlem
Nej, herr Lundström gjorde en internetsökning på Svenskt Militärhistoriskt Bibliotek och hittade mitt inlägg. Det är dock inte första gången de har citerat inlägg från Skalman. I samband med att erbjudandet om andra världskrigsserien förra året så citerade de en annan av våra medlemmar. Kommer tyvärr inte ihåg vem.Rommel skrev:Hehe grymt! Undra om det är nån användare på skalman som arbetar för smb??
~Henric Edwards
- subskipper
- Medlem
De menade på att de är medvetna om det stora intresset för vk2 men pekade också på det faktum att de måste ha en god mix av titlar för de med intresse för andra perioder. Lite trevliga nyheter är att man nästa år kommer att ge ut en serie om 5 böcker om slaget om Atlanten. Det, tillsammans med Jukka L. Mäkeläs dubbelvolym som kommer i höst gör att det finns mycket godsaker att se fram emot.Anno skrev:Åh, så trevligt! Vad har de för kommentar till ditt inlägg?Henric Edwards skrev:Blev minst sagt förvånad när jag läste igenom SMB-Nyheter idag och såg att de citerat mitt första inlägg i den här tråden.![]()
~Henric Edwards
/Anno som tror att SMB har en spion på skalman..
~Henric Edwards
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Jag minns i alla fall att det var någon som klagade(kompanichefen?) på att det gavs ut för många regementsböcker och för lite böcker om andra världskriget (och i synlighet böcker om östfronten), något som gjorde att SMB nu ger ut för många av dem!
Att vi på Skalman aldrig kan bli nöjda....eller hur Henric?
/Anno
/Anno
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
- CJBackfire
- Medlem
- subskipper
- Medlem
-
Kompanichefen
- Medlem
FEL!Anno skrev:Jag minns i alla fall att det var någon som klagade(kompanichefen?) på att det gavs ut för många regementsböcker och för lite böcker om andra världskriget (och i synlighet böcker om östfronten), något som gjorde att SMB nu ger ut för många av dem!Att vi på Skalman aldrig kan bli nöjda....eller hur Henric?
![]()
/Anno
--
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Han menar Combat Mission 2!(som Henric verkar vara kåt påPanzerClaw skrev:Championship Manager 2?CJBackfire skrev:i detta nummer säljer dom CM2.
jag har bett farsan att ta med det i bestälningen.
Han gick med på det så nu Henric är du utmanad i en play per mail match
Vad har det med militaria att göra tro förutom att det är taktik och strategi?
/Anno
- CJBackfire
- Medlem
PanzerClaw skrev:Championship Manager 2?CJBackfire skrev:i detta nummer säljer dom CM2.
jag har bett farsan att ta med det i bestälningen.
Han gick med på det så nu Henric är du utmanad i en play per mail match
Vad har det med militaria att göra tro förutom att det är taktik och strategi?
nog har det delvis med taktik att göra.
fotbolls taktik du vet