Varför skaffade inte Hitler barn?
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Hitler
Jag har för mig jag läste i Allan Bullocks bok att han led av syfilis eller nåt sånt så han inte kunde genomföra ett normalt samlag p.g.a smärtorna. Eller är det också bara en skröna? Bara en teori. /Uffe
Re: Hitler
Låter oxå som en skröna, om jag inte missminner så nämner bara Bullock det som ett alternativ, inte som någon form av orsak.General_Johnson skrev:Jag har för mig jag läste i Allan Bullocks bok att han led av syfilis eller nåt sånt så han inte kunde genomföra ett normalt samlag p.g.a smärtorna. Eller är det också bara en skröna? Bara en teori. /Uffe
En annan - långt mer trolig orsak - är att:
1) Eva och Adolf inte hade samlag alls.
2) Ena parten var oförmögen (vilket är vanligare än man tror) att få barn.
3) Man på något sätt skyddade sig från att bli Eva skulle bli gravid.
Det är inte heller inte så speciellt lätt att bara få ungar så där, mycket som ska klicka.
Det är en av grejerna jag tycker människan är ett dumt djur, fortplantningen ska ju fungera felfritt för att arten ska överleva. Människan verkar ha oerhörda problem med fortplantningen, men visst djur har säkert minst stora problem att få barn/ungar fast det hör man inte talas om så mycketDet är inte heller inte så speciellt lätt att bara få ungar så där, mycket som ska klicka.
Ang. Hitlers oförmåga att få barn kanske han helt enkelt inte ville ha barn!?
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Precis, och dom hade inte så mycket med tid, eftersom dom var mycket ifrån varandra. Eva var mycket med sin syster på olika semesterar(skidåkningar och semester i diverse länder), meddans Hitler hade jobb att göra som statsman i Berlin och åka runt i Tyskland för att studera olika byggnadsplaner och besöka olika evenemang. När dom väl var tillsammans i Obersalzberg, så var Hitler mycket sent uppe på nätterna!(Den tiden på dygnet som man brukar göra barnDet är inte heller inte så speciellt lätt att bara få ungar så där, mycket som ska klicka.
- Radiolänkgruppchefen
- Medlem
- Kontakt:
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Jag tror det mer rörde sig om att han gillade att framställas som att han gillade barn. Man kanske bör skilja på de båda lite, Hitler var dessutom ett mästare i propaganda och otroligt mån om att bygga upp en image.Radiolänkgruppchefen skrev:Hitler gillade barn om jag inte missminner mig.
Att politiska ledare gillar att omge sig med barn (dock inte sina egna) är väl tämligen vanligt förekommande, se bara på Stalin eller en valkampanj i USA.
- Radiolänkgruppchefen
- Medlem
- Kontakt:
Nej, det var Goebbels ungar som bl.a. sprang runt nere i bunkern i maj 1945.Radiolänkgruppchefen skrev:Det jag talar om är källor kring de som var honom nära. Om jag inte minns fel var det massa barn som sprang runt i hans omkrets? Var det inte bla Speers barn eller nåt? ( en 9 stycken?)
Hur som helst behöver inte det betyda att han ville ha egna, jag känner en hel del folk som gillar barn men som aldrig skulle vilja ha egna.