Nej, i alla fall inte om du menar denna tråd viewtopic.php?f=6&t=11069tryggve skrev: Eller spelar mitt minne mig ett spratt?
MVH
Hans
Nej, i alla fall inte om du menar denna tråd viewtopic.php?f=6&t=11069tryggve skrev: Eller spelar mitt minne mig ett spratt?
Skulle stått Mr, alltså Mister 15%, ständigt närvarande i debatten och tydligen viktigare än de övriga 85% och alla andra insatser från den Sovjetiska sidan såsom mänskliga uppoffringar od eftersom Mr 15% ALLTID nämns.Hans skrev:Fråga ett; vad är MR?
Fråga två; hur har du räknat ut 15%?
MVH
Hans
Ah, tack för det!
Nja, tveksamt om de hade flygplan som hade den räckvidden, FW 200 kanske skulle kunna nå USA från Island, men det känns lite tveksamt.. FW 200 kunde väl inte heller ta så mycket till bomblast.Diabolus skrev:Men om Tyskland hade erövrat Island, skulle inte det betyda att de skulle kunna skicka flyg efter flyg mot Washington? New York?
Nej, det är nästan lika långt från Island till Washington DC, som det är från Frankrike till Washington DC.Diabolus skrev:Men om Tyskland hade erövrat Island, skulle inte det betyda att de skulle kunna skicka flyg efter flyg mot Washington? New York?
Även om de kunnat hade nog effekten blivit i huvudsak att de retat upp Amerikanarna ännu mera. Tänk på hur mycket bomber de allierade släpte över Tyskland och vilken effekt det fick.Diabolus skrev:Men om Tyskland hade erövrat Island, skulle inte det betyda att de skulle kunna skicka flyg efter flyg mot Washington? New York?