eh..., snackar vi AK, GL eller kanske NSZ nu, liksom, typ....-vils- skrev:Polsaka motståndsrörelsen var inte bättre än tyskarna.
Sanning ska tysta lögnen(Förintelsen)
Re: Sanning ska tysta lögnen(Förintelsen)
- Niedzwiadek
- Medlem
Det fanns en motståndsrörelse i Polen att räkna med dvs AK. Dem andra var lillputtar i jämförelse på samma sätt som Kuwait är ett lillputtland jämfört med USA. JAG KAN GARANTERA MED HANDEN PÅ HJÄRTAT ATT AK VAR BÄTTRE ÄN TYSKARNA NÄR DET KOMMER TILL BEHANDLINGEN AV JUDAR. Vart får folk allt ifrån?
-
Artur Szulc
- Medlem
Ja, när jag läste vils påstående så suckade jag djupt, men orkade inte bemöta det.
Undrar hur vils skulle ha ställt sig till bekräftade uppgifter att vissa medlemmar ur den högerradikala, katolska och antisemitiska grupperingen Oboz Narodowy Radykalny (eller dess efterträdare) med fara för egna liv räddade livet på polska-judar.
Undrar hur vils skulle ha ställt sig till bekräftade uppgifter att vissa medlemmar ur den högerradikala, katolska och antisemitiska grupperingen Oboz Narodowy Radykalny (eller dess efterträdare) med fara för egna liv räddade livet på polska-judar.