Minnesmärken från krigen på Hangöudd

nyland
Provmedlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 5 november 2007, 09:06
Ort: Örebro

Inlägg av nyland » 11 november 2007, 08:14

Hans Wind är verkligen värd all respekt.

varjag
Saknad medlem †
Inlägg: 48101
Blev medlem: 24 april 2002, 12:53
Ort: Australien

Inlägg av varjag » 11 november 2007, 12:15

Det lilla 'Frontmuseum' som G:sons bilder visar, paa vagen in till Hango - ar val vart ett besok. De blaa-gula - projektilerna paa bilden - bedomde jag vara svenska 28 Cm's (pansarskeppen?) Om man tar sig en halvtimmes promenad i terrangen bakom - och soder om muséet - finns dar baade finska/svenska - och ryska lopgravar och 'lite skrot' for den som orkar rora i moranen....Ryssarna vrakte tydligen mycket i sjon i Hango - som de inte kunde ta med sig vid evakueringen, bl.a. ekerhjulen/lavetten till en rysk 45mm.s Pv-kanon som fanns dar, Varjag

Användarvisningsbild
G:son
Medlem
Inlägg: 3027
Blev medlem: 10 april 2007, 06:02
Ort: Finland

Inlägg av G:son » 11 november 2007, 12:34

Finns det något ställe i världen, du inte har besökt? :)

Tyvärr var minneskortet i kameran nästan fullt, när jag stannade där sist. Skall ta några fler bilder en annan gång. Jag bor själv i den sydostligaste delen av Harparskoglinjen. Det skall finnas några gamla bunkrar eller mg-nästen alldeles nära mitt hem, men jag har inte kommit mig för att söka upp dem ännu.

/G:son

varjag
Saknad medlem †
Inlägg: 48101
Blev medlem: 24 april 2002, 12:53
Ort: Australien

Inlägg av varjag » 11 november 2007, 12:44

Finns det något ställe i världen, du inte har besökt?
Ett antal som jag ville - men annu inte hunnit med....men jag tanker inte avsloja dom paa Skalman.....annu :lol:

Leif H
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: 25 mars 2002, 13:04
Ort: Leif Högberg
Kontakt:

Inlägg av Leif H » 28 november 2007, 10:49

G:son
Skulle gärna vilja använda några av dina bilder i min kommande bok MILITÄR UTFLYKT, det gäller bilderna från Hangö m o. Vill du höra av dig till mig info@bunker.nu
Tackar
Hälsningar Leif H

Användarvisningsbild
G:son
Medlem
Inlägg: 3027
Blev medlem: 10 april 2007, 06:02
Ort: Finland

Inlägg av G:son » 28 november 2007, 17:10

Oj, det var smickrande för en amatörfotograf som jag. :) Jag skickar mejl åt dig.

/G:son

Skriv svar