Minnesmärken från krigen på Hangöudd
Det lilla 'Frontmuseum' som G:sons bilder visar, paa vagen in till Hango - ar val vart ett besok. De blaa-gula - projektilerna paa bilden - bedomde jag vara svenska 28 Cm's (pansarskeppen?) Om man tar sig en halvtimmes promenad i terrangen bakom - och soder om muséet - finns dar baade finska/svenska - och ryska lopgravar och 'lite skrot' for den som orkar rora i moranen....Ryssarna vrakte tydligen mycket i sjon i Hango - som de inte kunde ta med sig vid evakueringen, bl.a. ekerhjulen/lavetten till en rysk 45mm.s Pv-kanon som fanns dar, Varjag
Finns det något ställe i världen, du inte har besökt?
Tyvärr var minneskortet i kameran nästan fullt, när jag stannade där sist. Skall ta några fler bilder en annan gång. Jag bor själv i den sydostligaste delen av Harparskoglinjen. Det skall finnas några gamla bunkrar eller mg-nästen alldeles nära mitt hem, men jag har inte kommit mig för att söka upp dem ännu.
/G:son
Tyvärr var minneskortet i kameran nästan fullt, när jag stannade där sist. Skall ta några fler bilder en annan gång. Jag bor själv i den sydostligaste delen av Harparskoglinjen. Det skall finnas några gamla bunkrar eller mg-nästen alldeles nära mitt hem, men jag har inte kommit mig för att söka upp dem ännu.
/G:son
G:son
Skulle gärna vilja använda några av dina bilder i min kommande bok MILITÄR UTFLYKT, det gäller bilderna från Hangö m o. Vill du höra av dig till mig info@bunker.nu
Tackar
Hälsningar Leif H
Skulle gärna vilja använda några av dina bilder i min kommande bok MILITÄR UTFLYKT, det gäller bilderna från Hangö m o. Vill du höra av dig till mig info@bunker.nu
Tackar
Hälsningar Leif H