Dresden 1945 snart på DVD

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Magnus Lindström
Medlem

Inlägg av Magnus Lindström » 19 april 2007, 02:41

Det verar finnas motståndmot lovestorys här på sklamna:) men om man tar Pearl harbor som exempel så var väl kärlekshistorien bra medan det gick utför med hela filmen efter angreppet. Faktiskt vanlit i amerikanska filmer tycker jag; Träning och kärlek gör filmen bra tills de stöer ihop med fienden, då spårar det ur ;)

Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021

Inlägg av sonderling » 19 april 2007, 07:14

Äh jag har inget emot en bra lovestory, :oops: dessutom blir det lättare att förankra filmen hos frun än om det är rent aktion.
Det här blir nog nästa film på min agenda. :)

Sonderling

Mr x
Medlem

Inlägg av Mr x » 19 april 2007, 17:13

sonderling skrev:Äh jag har inget emot en bra lovestory, :oops: dessutom blir det lättare att förankra filmen hos frun än om det är rent aktion.
Det här blir nog nästa film på min agenda. :)

Sonderling
Sonderling:

Filmen är ca:2.30 så ta fram popcorn och dricka :D

Mr x
Medlem

Inlägg av Mr x » 19 april 2007, 17:15

Magnus Lindström skrev:Det verar finnas motståndmot lovestorys här på sklamna:) men om man tar Pearl harbor som exempel så var väl kärlekshistorien bra medan det gick utför med hela filmen efter angreppet. Faktiskt vanlit i amerikanska filmer tycker jag; Träning och kärlek gör filmen bra tills de stöer ihop med fienden, då spårar det ur ;)
Magnus Lindström:

Pear Harlbor känns mera som en typisk Amerikansk film medan denna film är från en annan planet.

Den känns mera genuin på nått sätt kan i och för sig beror på mitt stora intresse i Dresden och dess öde.

Skriv svar