Two Towers E.E. - diskussioner, recensioner, tankar
Så nu har man äntligen sett extended edition, den var faktiskt ganska mycket bättre än bio versionen, speciellt faramirs scener och alla de scener i slutet som förklarade mer.
TT e definitivt bättre än den första sagan om ringen filmen.
Nä jag laddar aldrig något
Jag köpta faktiskt princess monoke på DVD samtidigt som TT:ee
TT e definitivt bättre än den första sagan om ringen filmen.
Evangelion har jag inte orkat kollalarsleo skrev: Jag hoppas att du inte har laddat ner nått nu.....Ex att se Evangelion på datorn...hädelse
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Köpte den efter skolan igår. Har inte sett hela ännu, men det jag sett hittills var väldigt bra. Otroligt roligt att se Sean Bean/Boromir igen, men Denethor såg inte riktigt ut som jag hade tänkt mig...
Såg även lite av extramaterialet igår natt. Jag tyckte man fick ganska bra förklaringar till varför de ändrat Faramir så drastiskt, de kanske har rätt trots allt. Samma med varför de valde att flytta Honmonstret till RotK.
Såg även lite av extramaterialet igår natt. Jag tyckte man fick ganska bra förklaringar till varför de ändrat Faramir så drastiskt, de kanske har rätt trots allt. Samma med varför de valde att flytta Honmonstret till RotK.
Jag håller inte med, även om den kommer ikapp den första en aning med den förlängda versionen. Fast så gillar jag ju första boken bättre än andra...TT e definitivt bättre än den första sagan om ringen filmen.
Jag håller med, Flikkan, det kändes bra att se Sean Bean igen, och i hans scener med David Wenham tyckte jag så mycket föll på plats. Jag gillar faktiskt Wenhams Faramir, problemet är inte han så mycket som manuset.Otroligt roligt att se Sean Bean/Boromir igen, men Denethor såg inte riktigt ut som jag hade tänkt mig...
Håller även med om Denethor, men jag tyckte samtidigt att Noble verkar vara en mycket bra skådis, så jag oroar mig inte för sista filmen.
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Har inget emot Wenhams skådespelarinsats jag heller, dock bleknade han i jämförelse med Sean Bean. Jag tror nog att scenerna med Faramir, Boromir och Denethor var de nödvändigaste av alla i TTT Extended Version, för alla bitar föll ju som Danne sa på plats.
Jag hade tänkt mig Denethor lite äldre och strängare. Håret var ju nästan skrattretande - det såg ut som en sån där domarperuk. Men Minas Tirith blir säkert bra i RotK, hur än Denethor ser ut. Hoppas han blir riktigt galen i palantír-scenen (om de nu ska ha med den, man vet ju aldrig med PJ?).
Jag hade tänkt mig Denethor lite äldre och strängare. Håret var ju nästan skrattretande - det såg ut som en sån där domarperuk. Men Minas Tirith blir säkert bra i RotK, hur än Denethor ser ut. Hoppas han blir riktigt galen i palantír-scenen (om de nu ska ha med den, man vet ju aldrig med PJ?).
- Dûrion Annûndil
- Medlem
Har precis sett hela extented edition. Detta var bättre än bioversionen, och det som slår mig är en hemsk tanke: Bioversionen är en förkortning av denna version, snarare än att man "lagt till" bitar. Därför att allting passar ihop bättre i extended versionen. Så att se bioversionen är bortkastade pengar och tid... Bioversionen är kanske förkortad för att inte biobesökarna ska pinka på sig eller få sittsår i baken efter 3.5 timmar..? Krav från producenterna, biograferna?
Idag såg även jag extended versionen för första gången och jag var väldigt nöjd med det jag såg.
Scenerna med Boromir och Faramir, helt klockrena. Boromir i sin gondorianska rustning är bara för grym, enda negativa med scenen var att den var för kort samt att jag skulle vilja sett Boromir slåss. Denethor var klockren även han, passade mycket bra in i rollen som den där farsan som alla hatar.
Alla andra små förklaringar som har skjutits in lite här och var, t.e.x Sarumans ursäkt till att börja skövla Fangorn, Uruk-hai och orchernas tvister och scenen där Merry och Pippin hittar mat i slutet är också väldigt bra.
Scenerna med Boromir och Faramir, helt klockrena. Boromir i sin gondorianska rustning är bara för grym, enda negativa med scenen var att den var för kort samt att jag skulle vilja sett Boromir slåss. Denethor var klockren även han, passade mycket bra in i rollen som den där farsan som alla hatar.
Alla andra små förklaringar som har skjutits in lite här och var, t.e.x Sarumans ursäkt till att börja skövla Fangorn, Uruk-hai och orchernas tvister och scenen där Merry och Pippin hittar mat i slutet är också väldigt bra.
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt: