Dagenz Bild

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lord Alzamoth
Ny medlem
Kontakt:

Inlägg av Lord Alzamoth » 9 april 2002, 20:34

Bild
"His blood on the rocks of Shayol Ghul, washing away the Shadow, sacrifice for man's salvation"

Gurthang
Medlem

Inlägg av Gurthang » 10 april 2002, 10:42

Jag gillade inte någon av tornen. Kanske det med den första bilden då. Men den hade ju också sina fel så att säga.

Gollom...ja, han försökte ju i alla fall! 8)

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 10 april 2002, 11:07

hehe. men har ni sett Nasmiths Gollum då? Kolla här annars:

*hehehehe* fyfan..

Bild

Användarvisningsbild
*P*
Medlem

Inlägg av *P* » 10 april 2002, 11:22

:lol:

Fast jag borde kanske inte skratta, han är ju ohygglig!

kalimak
Medlem

Fulaste Bilden Ever

Inlägg av kalimak » 10 april 2002, 11:23

haha.. Ful som stryk va ordet :)
Men här kommer då mitt bidrag till tävlingen om fulaste Gollum. Och de absolut fulaste hoberna med för den delen. Hela bilden är så anskrämligt ful att man mår illa. Frodo och Sam har polisonger? vafan! Kolla in deras näsor! Varför har Frodo rött hår och mustasch? Vad Gollum ser ut som går inte ens att beskriva. Hehe. Skrämmande.
Bild

Användarvisningsbild
*P*
Medlem

Inlägg av *P* » 10 april 2002, 11:44

Den här då?

Bild

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 10 april 2002, 12:51

haha!! han ser ut som en alien!! *skrattar*

den förra var också mkt fin.. hehe. Gollum, ja va kan man säga..? fiiiin du är =)

men hoberna på den senaste bilden var ju rätt söta :)

Användarvisningsbild
Never Spirit
Medlem

Inlägg av Never Spirit » 10 april 2002, 15:52

Håller med flikkan, Gollum ser ut som en väldigt gammal :aliengray , vilket han i och försigfrid kommer att göra i filmen oxå, gillar inte bilden speciellt mycket :(

Användarvisningsbild
*P*
Medlem

Inlägg av *P* » 10 april 2002, 16:10

Det var tänkt som ett exempel på hur en bild inte bordde se ut...

Är det förresten någon som sett till någon snygg bild på Vattnadal? Jag har haft lite problem med att hitta det.

Användarvisningsbild
Never Spirit
Medlem

Inlägg av Never Spirit » 10 april 2002, 16:13

Kanske låter lite konstigt nu dirket efter att P ville ha en bild på Vattnadal, men kan ni inte skicka in lite varierande bilder, har varit väldigt många träskbilder sen den bilden som alla tyckte var jättesnygg, tyvär kan jag inte själv lägga in bilder :cry:

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem

Inlägg av Flikkan » 10 april 2002, 16:41

Nasmith har gjort fina bilder av Vattnadal. tror det var han iallafall, eller så var det Howe. undvik Hildebrandt!

men Nasmith är väldigt bra på att rita natur och miljöer, men inte lika bra på människor, hober och sådant.

Användarvisningsbild
Gilithil
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Gilithil » 10 april 2002, 18:43

tycker den här bilden av vattnadal är mysig, men det ser fan inte ut som rivendell!

Bild

Användarvisningsbild
Den stegrande kamelen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Den stegrande kamelen » 10 april 2002, 18:50

Ja, "mysig" är precis ordet för Hildebrandt-brödernas målningar. Sällan särskilt trogna böckerna, men ändå ofta med en viss barnslig charm.

På Rolozo kan man också se bilderna grupperade efter motiv (fast jag tror inte urvalet är komplett då). På den här länken finns Vattnadal-samlingen. Nasmith har med en riktigt bra (min Vattnadal-favorit) och en rätt dålig. Gamle tråkmånsen Lee har faktiskt en rätt bra också. Man ser tydligt att hans bild fått stå förlaga till filmen... Tolkiens egna versioner är inte så dumma heller.

Sedan måste jag slå ett litet slag för en artist jag aldrig hade hört talas om förut, vid namn Carol Emery Phenix. Hon har på Vattnadal-sidan en riktigt bra bild av ögonblicket när Frodo vaknar upp. Kan kanske vara värt besväret att kolla vad mer hon har målat?

Jag klipper inte in någon bild, för det känns nog som om dagens kvot är väl fylld redan. Det blir så tråkigt om alla bara klipper in nya bilder hela tiden, innan man hunnit prata igenom den förra.

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem

Inlägg av Flikkan » 10 april 2002, 19:09

kollade på hon, Phenix, bild! Den var jättefin! hon kan verkligen rita. ska snart kolla på lite mer bilder på henne också :) hon gjorde allt verkligt, Gandalf och Frodo var riktigt snyggt ritade! inte många som verkar kunna rita hober snyggt!

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem

Inlägg av Flikkan » 10 april 2002, 19:11

glömde förresten säga vaad jag tyckte om bilden.

ful. snyggt målad det var den, men det där vara Vattnadal?
usch nej.

bilden av Tolkien på Vattnadal som finns inne på Rolozo, är väldigt fin tycker jag. den har vi på vårt omslag på våran engelska version av The Fellowship Of The Ring, tryckt 1974.

Skriv svar