Det var bara de inringade trupperna som fick ut det, så det var inte som "Afrika"-bandet eller kampanjsköldarna. Men han kanske blev kvarglömd...snorre70 skrev:Tackar.B Hellqvist skrev:Snygg figur! Fast du behöver inte fundera på armbanden - "Kurland"-bandet delades ut i mars 1945, och vid det laget hade Nordland förflyttats till Pommern.
Kanon jag tänkte mig att figuren skulle höra hemma runt Mars - April.
Men jag vet inte om dom hade dubbla band, har inte sätt det i alla fall. Men min figur fick det i alla fall.
Skala 1/6-figursgalleri (stora bilder)
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Var ute idag och tog en massa bilder i vårsolen! Enjoy!:)
April 1945, någonstans i östra Tyskland. En rysk soldat poserar med sina souvenirer.

Några kilometer därifrån planenar en lite grupp soldater ur heer och SS en motstöt mot en liten by som ryssarna ockuperat.

Samtidigt på västfronten.

Såklart måste det tas heroiska porträtt till hemmafronten också.

April 1945, någonstans i östra Tyskland. En rysk soldat poserar med sina souvenirer.

Några kilometer därifrån planenar en lite grupp soldater ur heer och SS en motstöt mot en liten by som ryssarna ockuperat.

Såklart måste det tas heroiska porträtt till hemmafronten också.

Snyggt, väldigt snyggt!! Något liknade skull jag också vilja göra!!panzerIV skrev:Var ute idag och tog en massa bilder i vårsolen! Enjoy!:)
Såklart måste det tas heroiska porträtt till hemmafronten också.![]()
//Alexander
- Cyber Joker
- Medlem
- Cyber Joker
- Medlem
Lite närbilder på hans utrustning. Det är bara figuren, jackan, brödpåse, fältflaska och snuskburk som är DML resten utom Panzerfausten är DiD. Pansarnäven kommer från BBI.
- Bilagor
-
- Hitler Jugend Tool Bag.jpg (67.86 KiB) Visad 726 gånger
-
- Hitler Jugend Gun holster.jpg (61.33 KiB) Visad 726 gånger
-
- Hitler Jugend backside.jpg (58.22 KiB) Visad 724 gånger
- Cyber Joker
- Medlem
Här ett projekt jag har gått och tänkt på länge. Tack vare Schwedenzug kunde jag förverkliga det. Jag klonade bort medaljerna jag ville inte sabba Bobbys pansar cammo!
Bilden till höger föreställer Erik "Jerka" Wallin i Nordlands spaningsbattaljon.
Bilden till höger föreställer Erik "Jerka" Wallin i Nordlands spaningsbattaljon.
- Bilagor
-
- DML och orginal.jpg (61.42 KiB) Visad 690 gånger
- Schwedenzug
- Medlem
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt: