Jag är så van med att använda LinuxMint, Firefox och en högeffektiv reklamblockerare att jag kan helt glömma bort att vissa sidor kan se ut och även fungera annorlunda ut på mobil eller andra människors datorer.
Bilmärkena som försvann
-
Femtiotrean
- Medlem
Re: Bilmärkena som försvann
Jag är så van med att använda LinuxMint, Firefox och en högeffektiv reklamblockerare att jag kan helt glömma bort att vissa sidor kan se ut och även fungera annorlunda ut på mobil eller andra människors datorer.
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Sökning på denna sida;
https://www.car.info/sv-se/
Så finns det 227 Trabant i Sverige varav fyra är annonserade och bilen tillverkades i fyra serier mellan 1957-91. Klickar man på ”Karta” så kan man se var dessa finns någonstans i Sverige. Tre i Luleåtrakten, sex mellan Sundsvall o Umeå, 12 i Halmstadstrakten och 130 i Stockholmsområdet för att nämna några (kartan är zoombar).
Stefan
Det var Skoda 120 med sina pendelaxlar bak.South End Court skrev: ↑7 augusti 2026, 14:54Det var som tusan. Jag minns när de testade Lada på Trafikmagasinet och bilen välte när den skulle svänga runt koner. Det hade aldrig hänt någon bil innan. Försäljningen måste ha hindrats mycket av denna scen för Trafikmagasinet tittade man på på den tiden, det fungerade som reklam eller antireklam när reklam i sig var sparsamt på den tiden.Hans skrev: ↑20 juli 2026, 16:05De som såldes billigt i Sverige var nog inte bara för om hurivida de var rostfria eller inte.
https://carup.se/vaz-bilhallar-spioncentraler/
...
/South End Court
EDIT: Svarade utan att se att det fanns flera olästa sidor...
Vaz/Lada var annars licenstillverkade Fiat fast med betydligt mindre förfinade stötstångsmotorer.
Just, i Slovakien i somras stötte vi på ett gäng gamla tjeckiska trehjulingar.
Kommer ni ihåg dem?
Kommer ni ihåg dem?