Låt mig presentera - världens minsta U-båt…..NEMO (efter Kapten Nemo i Jules Verne's En världsomsegling under havet)
Vad ''pappa'' alltid önskat sig - en tvåsitsig lyxubåt ! U-boat Worx på fjärran Curacao hävdar att den
...kan dyka till 100 meters djup, manövreras med fyra elektriska ''thrusters'' - och med en vikt av 2500 kilo
är den lättaste bemannade undervattensfarkosten som existerat. 2,8 m lång & 1,55 m hög. Kan bogseras bakom
bil på trailer etc etc etc.....
Bör appellera till alla Undergångsfantaster och då Fars Dag (söndag 8:e november) infaller bara fem korta dagar efter
Presidentvalet i USA - torde efterfrågan bli avundsvärd ! (oavsett valutgången)
Priset: futtiga 975 000 Euros ! Innefattande en 12 dagars utbildning på Curacao i Karibiska Sjön
https://nemo-submarine.com/
Gissar ''pappa-kaptenen'' förbjuder brödsmulor, leriga stövlar och definitivt - inga illaluktande fjärtar
Varjag
Den Idealiska Fars Dag-presenten - en U-båt !
Re: Den Idealiska Fars Dag-presenten - en U-båt !
Var förvara du den då du inte tittar på ditt lilla rev?
Föredrar saker i luften. Har lite anlag för klaustrofobi och första, och sista, jag dök med tuber hade jag en läckande mask. Jag var nära panik men då jag dök med min son så var det bara att bita ihop.
MVH
Hans
Föredrar saker i luften. Har lite anlag för klaustrofobi och första, och sista, jag dök med tuber hade jag en läckande mask. Jag var nära panik men då jag dök med min son så var det bara att bita ihop.
MVH
Hans
- Markus Holst
- C Skalman
- Kontakt:
Re: Den Idealiska Fars Dag-presenten - en U-båt !
Nog är det mer än två säten i den där. Nedersta bilden visar fyra säten, plus en instrumentpanel bakom alla säten så minst fem man. Lika kul grej ändå.