Dagenz Bild

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Den stegrande kamelen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Den stegrande kamelen » 8 maj 2003, 19:48

Vad är nu detta? En Ted Nasmith-bild som jag inte hade sett förut!! 8O

Kan den vara ny, månne? Snygg var den hur som helst. Han är verkligen bra på träd, Teddan, det har man ju sett förut. Och faktiskt tycker jag att han har lyckats riktigt bra med Bombadill också. Han lyckas få honom att motsvara Tolkiens beskrivning utan att för den skull se ut som byidioten, och det är knappast det lättaste när det gäller gamle Tom.

Det enda som drar ner bildens betyg lite är i vanlig ordning hur hoberna är målade. Kan ingen skicka Teddan på en kurs i personavbildning? Dock ser hoberna inte på långa vägar lika illa ut som i en del andra Teddan-alster, så man skall väl kanske inte klaga alltför mycket... :P

Användarvisningsbild
Bombadill
Medlem

Inlägg av Bombadill » 8 maj 2003, 19:51

jag gillar också bilden! :D

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 8 maj 2003, 20:00

den bilden av hildebrandt är väl inte min favorit...är det bara jag som kommer att tänka på mästerkatten i stövlarna från nån teknad bok på dagis?

Nashmith är som vanligt bra på att måna natur men när dom stackars människorna ska in i bilden blir man ju skräckslagen...fast han har faktiskt lyckats riktigt bra med Bombadill måste jag säga...för att vara Teddan vill säga... :)

är det bara jag som tänkt mig att Bombadill är lika lång som hoberna?

Användarvisningsbild
Den stegrande kamelen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Den stegrande kamelen » 8 maj 2003, 20:38

Eowyn skrev:är det bara jag som tänkt mig att Bombadill är lika lång som hoberna?
Ja, det är bara du! :wink:
There was another burst of song, and then suddenly, hopping and dancing along the path, there appeared above the reeds an old battered hat with a tall crown and a long blue feather stuck in the band. With another hop and a bound there came into view a man, or so it seemed. At any rate he was too large and heavy for a hobbit, if not quite tall enough for one of the Big People, though he made noise enough for one, slumping along with great yellow boots on his thick legs, and charging through grass and rushes like a cow going down to drink. He had a blue coat and a long brown beard; his eyes were blue and bright, and his face was red as a ripe apple, but creased into a hundred wrinkles of laughter. In his hands he carried on a large leaf as on a tray a small pile of white water-lilies.

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 8 maj 2003, 22:23

ehh...öhh...ok, jag ger mig...jag missade kanske det när jag läste boken.(alla gånger). fast och andra sidan så har jag missat att Balrogen skulle brinna eller vad det nu stod alla gånger jag läst den 8O ...balrogen i filmen kom som en ganska stor chock för mig om man vill uttrycka det så... :)

Användarvisningsbild
Den stegrande kamelen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Den stegrande kamelen » 8 maj 2003, 23:13

Ja, så är det för mig också på en del ställen. När man läser passagen första gången så skapar man sig en bild. Nästa gång läser man knappt vad det står längre, man hämtar automatiskt fram sin bild ur minnet istället. Så om man läste fel första gången så är det kört... :P

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 9 maj 2003, 10:58

ja! helt rätt! och med tanke på att jag läser VÄLDIGT snabbt så missar jag en del...

Användarvisningsbild
S.G
Ny medlem

Inlägg av S.G » 9 maj 2003, 15:03

Jag tycker den var fin. Bra! :lol:

Användarvisningsbild
Bombadill
Medlem

Inlägg av Bombadill » 10 maj 2003, 12:18

Jaha.. jag vet. Det måste ju vara den bästa bilden hitils.

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 10 maj 2003, 17:57

jag tänkte att vi skulle köra en favorit i repris

Cor Blok, allas vår favorit! här med den hiskeliga bilden på när Frodo "försvinner" i Bree...ett mycket vackert exemplar...

Bild

Användarvisningsbild
Bombadill
Medlem

Inlägg av Bombadill » 10 maj 2003, 19:34

tycker inte ett dugg om den bilden.

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 10 maj 2003, 21:39

visst är det ful? det måste vara en av dom mest jättesuperfult hiskeliga tolkienrelaterade bilderna som finns...helt underbar helt enkelt!!!

Användarvisningsbild
Beorn
Medlem

Inlägg av Beorn » 10 maj 2003, 22:05

Eowyn du är inte ensam när jag såg bilden tänkte jag direkt på Mästerkatten i stövlarna så jag blev shockad när jag läste din antydan omdet, att nån mer än jag kunnde ha sån livlig fantasi :)

Användarvisningsbild
Bombadill
Medlem

Inlägg av Bombadill » 10 maj 2003, 22:53

ett förfärligt mästervärk! Sånna ser man inte ofta :D

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 11 maj 2003, 08:36

hmm...och att Frodo på Cor Bloks bild påminner lite om Yoda :D ...fast inte så mycket... :?

Skriv svar