Snarare tvärtom…….jobbarnamnet för vagnarna var Bilbao - det byggdes hela 48 styckenEtt från nationalisterna erövrat fordon?
, Varjag
Snarare tvärtom…….jobbarnamnet för vagnarna var Bilbao - det byggdes hela 48 styckenEtt från nationalisterna erövrat fordon?
Och så lätt var det !!!Lasse Odrup skrev: ↑28 maj 2019, 16:31Den hette alltså kort och kort Bilbao m/32. Så lätt att det blev svårt.
Tycker jag låter troligt.Osynkad låda?
Markus skjöt Femetta med - osynkroniserad växellåda ! - hade osynkad; få skalmän har idag erfarenheter med osynkad växellåda, Som krävde ''fotarbete'' *)bortom dagens
*) fotarbetet - kallades dubbeltrampning och krävde samspel mellan kopplings och gaspedal >Hej
Jag åker i dag till ett instabilt och osäkert land och har ingen bärbar dator.
Således kan jag inte hantera min fråga om ltg 912 och strv 102, dessutom ligger ju forumet nere för närvarande.
Svaret är att 912:an användes för att lära de blivande stridsvagnsförarna att dubbeltrampa enär båda fordon hade osynkade lådor.
Tryck ner koppling -> växla till neutral -> släpp upp koppling -> varva upp motorn lagom mycket -> tryck ner koppling -> smek i lägre växel än föregående -> släpp upp koppling -> njut av avsaknad av ryck eller skrap i din kliniska nerväxling.
Javisst! denna linje av stridsvagnshinder har ett namn. Vet ni vilket?