Du har 100% rätt givetvis, vi har hela tiden spelat under täcket med NATO men aldrig med Sovjet.Stighult skrev:
Att Sverige var en "hemlig" medlem av Nato kan vi hitta mycket bevis på. Flygenhet 66 bröt mot våra officiella hållning och även lagar. http://www.militart.nu/artiklar/flygenhet-66.pdf
Stay-behind bröt även den mot vår officiella hållning och även den mot lagar. https://sv.wikipedia.org/wiki/Stay-behind
I krigsspelen som hölls med våra politiker och utvalda personer typ tjänstemän, journalister, etc. Brukade det ta några dar - en vecka innan hjälpen
brukade behöva dyka upp. Källa hemliga alliansen.
Så att det fanns ett samarbete mellan Nato och Sverige kan vi nog enas om.
När det då konstant försvinner bevis så anser i alla fall jag det som mer troligt att det är bevis som pekar på NATO som försvinner.
Kommer också ihåg det, han hade packat väskan sa hanStighult skrev: I samband med mordet på Olof Palme var vår representant som skulle samordna med Nato beredd att flyga över till London, enligt egen uppgift.
Jo jag förstår vad du menar och håller till viss del med dig men nä du skriverJHAN skrev:
Det är den ständiga diskussionen om antingen eller, så fort jag skriver lite om Sovjetiska ubåtar går halva forumet igång och så fort jag vill diskutera västs intrång surna andra hälften av forumet till.
så tolkar jag det som att du VET att det varit en Sovjetiska operation men det du undrar är om det också var västubåtar där.JHAN skrev: Det som skulle vara kul att får reda på sanningen kring är de sovjetiska ubåtar som släpptes ut men i Horsfjärden hävdar jag fortfarande att man följde gällande tillämpning av IKFN sedan 70-talet.
Återstår för mig att lista ut VAR dom västliga ubåtarna fanns i Horsfjärden och varför, för dom var där, dom tog rygg på den Sovjetiska operationen.
Mig veterligen finns det inga som helst bevis för någon Sovjetiska operation mer än U137
Varför skulle de varit här på samma gång och varför ser du det som logiskt?JHAN skrev: Är inte det mest logiska att både Sovjet och NATO faktiskt var här, samtidigt?