Nein. Betydligt mera känd person - inte minst i USAOla Häggström skrev:Helmut Schmidt, förbundskansler 74-82?
Quiz: Andra världskriget
Re: Quiz: Andra världskriget
Det finns likheter med mr Rocket man, Werner von Braun?
Mvh
Gostap
"Fortis in adversis humilis in secundis"
Gostap
Och - det ÄR raketexperten himself, Werner von Braun som förefaller tvingats till rekrytskolan....gostap skrev:Det finns likheter med mr Rocket man, Werner von Braun?
Din fråga, Varjag
- Stellan Bojerud
- Saknad medlem †
OT: Akut till KS hjärtklinik 6/3.Hem igår med pacemaker. Stellanvarjag skrev:Stellan har inte skrivit på forumet sedan den 6:e mars - något galet med honom????? Nån som vet..hört???
, Varjag
Trist att höra men skönt att du är tillbaks, då har du ju blivit friskare.Stellan Bojerud skrev:OT: Akut till KS hjärtklinik 6/3.Hem igår med pacemaker. Stellanvarjag skrev:Stellan har inte skrivit på forumet sedan den 6:e mars - något galet med honom????? Nån som vet..hört???
, Varjag
Kry på dig!
And ''Get well'' wishes from Downunder! Varjag
-
Ola Häggström
- Medlem
(I väntan på gostap sällar jag mig till skaran av välgångsönskningar)
9 dagars vårdtid år 2012, då måste du varit sjuk på riktigt!
Fortsatt hälsa önskar även Ola H
9 dagars vårdtid år 2012, då måste du varit sjuk på riktigt!
Fortsatt hälsa önskar även Ola H
Önskar också Stellan hälsan.
Kanske en lämplig rehabilitering skulle kunna vara att ta över quizz-frågan då min brist på fantasi för tillfället är monumental..
I annat fall överlåtes frågan till hugad!
Kanske en lämplig rehabilitering skulle kunna vara att ta över quizz-frågan då min brist på fantasi för tillfället är monumental..
I annat fall överlåtes frågan till hugad!
Mvh
Gostap
Gostap
I väntan på Stellans återhämtning..ny fråga.
Kriget såg ju legioner och formationer av det mest skiftande slag. Här får di lärde gissa på tre olika arméers krigare som deltog - fast i blygsammare omfattning. Var hör dom hemma?, Varjag
Kriget såg ju legioner och formationer av det mest skiftande slag. Här får di lärde gissa på tre olika arméers krigare som deltog - fast i blygsammare omfattning. Var hör dom hemma?, Varjag
Ingen? De första gänget - opererade på Balkan....
Ksp-killarna tillhör en centraleuropeisk armé...
Luftvärnskanonen (en svensk Boforsare!) hotar franskt flyg i - Asien.....
, Varjag
Ksp-killarna tillhör en centraleuropeisk armé...
Luftvärnskanonen (en svensk Boforsare!) hotar franskt flyg i - Asien.....
-
Ola Häggström
- Medlem
Det var hemskt vad otålig du är på en trippelfråga.
På a) svarar jag Chetniks
b)skulle jag utan ledtråd gissat på georgiska trupper under tyskt befäl i Normandie, men med din ledtråd svänger jag över till Slovaker
c)Siameser
?
b)skulle jag utan ledtråd gissat på georgiska trupper under tyskt befäl i Normandie, men med din ledtråd svänger jag över till Slovaker
c)Siameser
?
Med 28 visningar och inte minsta knäpp - blir man nervösOla Häggström skrev:Det var hemskt vad otålig du är på en trippelfråga.
c)Siameser
?
Men du får 2½ rätt för ditt svar. 1) är kroatiska trupper insatta mot titoguerilan i Jugoslavien. 2) är helt riktigt slovakisk trupp som leker med en gammal Schwarzlose ksp. Och 3) är siameser med sin 7,5Cm boforsare - i strid med fransoser 1941
Du är skyldig oss en ny fråga, Varjag
-
Ola Häggström
- Medlem
Vem är denne
och vad har han för bakgrund?
Ja civilist var han i Folkdomstolen, men den utmärglade och torterade Fältmarskalk Erwin von Witzleben hade inte alltid sett så eländig ut.
Berövad sin grad, uniform och utmärkelser och iförd för stora byxor UTAN hängslen eller bälte - tvingades mannen hålla i byxorna så att de inte skulle hasa ned....och ge nazzarna det flatskratt de hoppades på,
http://en.wikipedia.org/wiki/Erwin_von_Witzleben
Varjag
Berövad sin grad, uniform och utmärkelser och iförd för stora byxor UTAN hängslen eller bälte - tvingades mannen hålla i byxorna så att de inte skulle hasa ned....och ge nazzarna det flatskratt de hoppades på,
http://en.wikipedia.org/wiki/Erwin_von_Witzleben
Varjag
-
Ola Häggström
- Medlem
Jepp.
Frågan tillbaka till jordens undersida.
Frågan tillbaka till jordens undersida.