http://en.wikipedia.org/wiki/Matson_Navigation_Company
Quiz: Latinamerikas & Nordamerikas historia
Re: Quiz: Latinamerikas & Nordamerikas historia
William (Bill) Matson - En fabror till varjag - var telegrafist i s/s MANUKAI
Alldeles korrekt. Varjag tar över skutan.
Tack unmo300. Motorstarka bilar, motorvrål och film - tillhör ju den amerikanska kulturen. Knappast något mera rafflande har gjorts än denna;
Vi vill veta PRECIS vilka bilmodeller med brölande V-8:or det var vi såg i filmen.....Varjag
Vi vill veta PRECIS vilka bilmodeller med brölande V-8:or det var vi såg i filmen.....Varjag
Ååå, en enkel!!
1968 Ford Mustang GT 390 CID Fastback (körd av Steve McQueen) och en Dodge Charger R/T 440 Magnum (som kördes av skummisarna), även den av 68 års modell.
Vi snackar givetvis filmen "Bullit"!
Det brukar lite nedsättande sägas att stora delar av publiken brukade lämna biosalongen efter biljakten. Orättvist enligt min mening, jag tycker inte alls att filmen är så dålig.
1968 Ford Mustang GT 390 CID Fastback (körd av Steve McQueen) och en Dodge Charger R/T 440 Magnum (som kördes av skummisarna), även den av 68 års modell.
Det brukar lite nedsättande sägas att stora delar av publiken brukade lämna biosalongen efter biljakten. Orättvist enligt min mening, jag tycker inte alls att filmen är så dålig.
Just så Cuba, de hårigaste muskelbilar som man kunde köpa i USA det året - och ett nöje att se och HÖRAÅåå, en enkel!!
1968 Ford Mustang GT 390 CID Fastback (körd av Steve McQueen) och en Dodge Charger R/T 440 Magnum
motorbrölet och däckstjuten i (enligt min mening) den bästa biljakt som hamnat på celluloiden.....Cuba trampar på gasen till nästa, Varjag
Kan inte hålla med mer! Den biljakten med de bilarna kommer aldrig nånsin att kunna överträffas, oavsett hur gammal mänskligheten blir.varjag skrev:Just så Cuba, de hårigaste muskelbilar som man kunde köpa i USA det året - och ett nöje att se och HÖRA
motorbrölet och däckstjuten i (enligt min mening) den bästa biljakt som hamnat på celluloiden.....Cuba trampar på gasen till nästa, Varjag
Vi fortsätter med kultur från det stora landet i väster. Vem är polarn på bilden?
- sveahk
- Redaktör och stödjande medlem 2026
John Lee Hooker...?
Hans K
Hans K
- sveahk
Thanks!
Vad hade dessa herrar gemensamt?
Hans K
Vad hade dessa herrar gemensamt?
Hans K
Som en kommentar bara - visst var det så att nämnde McQueen insisterade på att köra stuntscenerna själv? Men han fick bara köra några få av dem...Cuba skrev:Ååå, en enkel!!

Bägge hade besökt Robinson Crusoes ö - Juan Fernandez, Varjag
- sveahk
Så riktigt så - Robinson Kruse-förebilden Alexander Selkirk slängdes i land på en av dessa öar utanför Chile i början på 1700-talet, och Canaris fick lämna SMS Dresden vid samma ögrupp 1915 efter att engelska krigsskepp gjort den tyska kryssaren manöveroduglig.varjag skrev:Bägge hade besökt Robinson Crusoes ö - Juan Fernandez, Varjag
Varjag's kommando...
Hans K
Tack sveahk - en man som var van kommendera...Vem?, Varjag
- Bilagor
-
- strikt herre.jpg (8.88 KiB) Visad 193 gånger
.....han hade en egen ''militia'', förklarade Krigslagar i en provins - och ställde upp som presidentkandidat
Han blev lynchad till döds -
Han blev lynchad till döds -
...i likhet med Moses på Sinai berg - fick frågans man motta en bok (av guld), från Högre Makter.....Som kom att bli hörnstenen i en av många kristna denominationer -