Självklart.Torbjörn Holmgren skrev:Okej, då gissar jag på Midvinterduell.
Såväl Egon, Ingvar Hirdwall som Lars Molin var rätt, så närmare än Cuba var det svårt att komma.
Det är min favoritat i Molins produktion.
Självklart.Torbjörn Holmgren skrev:Okej, då gissar jag på Midvinterduell.
"Gud stängde mina ögon så jag bara kunde se den riktige X"
Ååååhåhåhå, där ser man hahaha! Kunde se honom framför mig, butter och grundnegativ till nånting. Har aldrig sett "Midvinterduell" men har (i flera år) tänkt beställa den.loop skrev:Självklart.Torbjörn Holmgren skrev:Okej, då gissar jag på Midvinterduell.
Såväl Egon, Ingvar Hirdwall som Lars Molin var rätt, så närmare än Cuba var det svårt att komma.
Det är min favoritat i Molins produktion.
-Sluta skratta!
-Sluta skratta, sade jag!
-Jag skrattar inte.
(ser noga på gossen, och utbrister med fasa)
-Comprachicos!
/…./
-…..-människan kommer! /…/
- Ni har en underbar clown -han är värd mycket pengar /…/ Mitt namn är Hardquanonne. Jag skall bli bättre bekant mer er och er …:ande man
Nu tror jag att jag har det: Gwynplaine (Conrad Veidt) i "The man who laughs"!Torbjörn Holmgren skrev:Underbart!
Trodde faktiskt att någon skulle ta den på ansiktet eller på Jokern, men nåja. Nu får ni ett par nya citat, men först en hint som borde lösa den gordiska knuten: Skådespelaren har samma efternamn som en av Watchmen-Sluta skratta!
-Sluta skratta, sade jag!
-Jag skrattar inte.
(ser noga på gossen, och utbrister med fasa)
-Comprachicos!
/…./
-…..-människan kommer! /…/
- Ni har en underbar clown -han är värd mycket pengar /…/ Mitt namn är Hardquanonne. Jag skall bli bättre bekant mer er och er …:ande man
Haha, där satt den! Men utan Jokern-ledtråden hade jag aldrig knäckt den.Torbjörn Holmgren skrev:Pust! Äntligen. Men visst var det en utmaning? Och visst är det "Skrattmänniskan" . Frågan går till Cuba.
Jamen självklart!varjag skrev:Oceans Eleven från 1960?, Varjag