Men det är ingen fara. Om vi bara tar på oss hattar av aluminiumfolie så skyddas vi.Gustavian_X skrev:Solen kommer att magnetstrålar mot jorden idag och Jupiter och Mars är i exakt samma bana!
/Martin
Gustav IV och Gustav III, nämner du som de sämre kungarna,, för blir man mördad och avsatt som dessa två konungar blev så har de väl inte gjort något större intryck på sin samtid för att få sitta kvar på tronen några år till. Men jag tänkte på Gustav IV han dog ju utomlands, men ligger begraven i Riddarholmskyrkan i Stockholm. Men det jag är nyfiken på är hur många år efter sin död så kom Gustav IV till sin Begravningsplats i Riddarholmskyrkan.Ragnar Svedje skrev:Exakt vad genomförde Gustav IV Adolf för reformer som förbättrade Sverige?
Att döma en regent (eller ledare rätt och slätt) enbart efter utrikespolitik leder till en ofullständig bild. Beaktat detta så anser jag att både Gustav IV Adolf och Gustaf III tillhör de sämre kungarna Sverige har haft.
När det gäller smutskastningen efteråt så kan det ju hända att det fanns fog för den också? Det behöver ju inte enbart vara illasinnad propaganda!